Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
dermessBu üye YazarBu üyenin profil sayfasına git |
|
|||||||
|
alamut kalesini hatta yolunu Borna Seyyahe sayesinde detaylarıyla izlemiştim.
O kadar uzak, o kadar ücra, o kadar hiçliğin ortasında bir yerde ki...
Her şeyin bittiği o uç ve aşırı yüksek noktaya kale yapmışlar.
Kale bütün vadiye tepeden bakıyor.
Yalnız çok garip bir detay var.
İran'da Hasan Sabbah bambaşka bir kimlikle tanınıyor.
Bizde bilindiği kadar korkunç bir karakter değil de daha objektif ve farklı bir bakış açısıyla değerlendirmişler.
Merak edenler için Berna'nın ( BornaSeyyahe Hasan Sabbah ) videosunu tavsiye edebilirim.
Yanlış hatırlamıyorsam bu kişinin döneminde bir eczacı bir biyokimya uzmanı gibi bilgili olduğundan bahsedilmişti.
Eğitimli biriymiş anlayacağınız.
iskender betimlemelerinde çift boynuz tacı yok.
karn kelimesini zaman, çağ olarak değerlendirirsek ki iskender çağ değişimine sebep olmuş ( bu bir yorum )
ama manevi şahsiyeti ile ön plana çıkmış bir hükümdar değil.
oysa, kişilik olarak bambaşka bir profil çiziliyor.
tabi bütün bu yorumları günümüze kadar paylaşılan bilgilere dayanarak yapıyoruz.
Rosetta taşı nasıl bulunduysa,
Truva hazineleri nasıl çıkarıldıysa,
Behistun yazıtı nasıl keşfedildiyse,
ahit sandığı nasıl fellik fellik aranıyorsa,
tarsus nasıl onlarca videoya konu olduysa
bu hadisenin de bir kaynağı vardır ve bir gün bulunacaktır diye düşünüyorum.
bu başlık altında , sözlükteki yazılanlarla ilgili şikayetleri ve nasıl çözüm bulabileceğimizi netleştirebiliriz.
Birinci kural: herkes istediğini düşünebilir, bir gün siyah dediğine öbür gün beyaz dahi diyebilir. kısaca düşünceleri ifade etme özgürlüğü var. Biz de cevap verebiliriz. Bizim de cevap verme özgürlüğümüz var.
kazanın başında kepçeyle aş dağıtmıyoruz, karar alma mekanizması da değiliz. öyle olsaydık bambaşka mekanizmalar olması gerekirdi.
ikinci kural: temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılması ve bu sınırlandırmanın sınırlarının neler olacağı.
TCK 'da, cürümünden kabahatine suç olarak tanımlanan eylem ya da eylemsizlikleri öven, destekleyen, azmettiren her türlü ifade hariç herkes fikrini beyan edebilir. Hatta bilgi başlığı altında palavra bile atabilir.
Yahu ben TCK yı beğenmiyorum, eksik buluyorum, bazı suçların içinde yer almasını istiyorum diye düşünen varsa, kendisine başarılar dilerim şimdiden kanun tasarı ve teklif çalışmalarına sivil toplum kuruluşları kanalıyla destek olabilir.
kabaca özetlersek:
falancayı öldürün diye buradan fetva çıkaramaz,
filancayı bir tenhada kıstırın, döve döve komalık edin diye kimseyi gaza getiremez.
ötekileştirme , linç girişiminde bulunamaz,
kimseye huzurda ya da gıyapta hakaret edemez,
kimseye küfür edemez, kimseyi aşağılayamaz,
cevap veremeyecek durumda insanlar hakkında atıp tutamaz,
suçu ve suçluyu övemez, iyi yapmış siz de yapın diyemez.
genel kabul görmüş ( burası tartışmalara açık sanırım içi nasıl doldurulur ben de bilmiyorum ) edebe, ahlaka, örf ve adete aykırı garip paylaşımlar yapamaz.
haksızlığa uğrayanlara, mağdur olanlara, rasyonel düşünenlere tavsiyem: Ne kadar haksızlığa ve zulme uğrasanız da üslubunuzu bozmayın ki haber değeri olmaya devam edin. Aksi halde küfür ve hakaret içerikleri kimsenin gözünün yaşına bakılmadan kaldırılır.
1. | yazman47 | |
2. | Seval88 | |
3. | semraa-91 | |
4. | KenaAn MuTLu | |
5. | burgulukalpler | |
6. | BALYOZ1960 |
Takip edilen yazar yok. |
şu meşhur
cobra gypsies belgeseli benim de önüme düştü.
adam hakikaten işi biliyor.
nefes kesen bir belgesel hazırlamış.
aslında temposu çok yüksek, bizim gibi hasta ve yaşlı insanlar için keşke biraz daha sakin kalabilseymiş.
aklım gitti resmen.
bölge hindistan'ın kuzeybatısında Pakistan sınırına yakın bir eyalet.
uydudan bakınca bile çöl olduğu anlaşılıyor.
sanırım aradaki doğal set
indus vadisi
indus nehri ve bereketli vadisi dururken bu insanları bu çöle kim yaymış acaba ?
Bir de yer isimleri ilgimi çekti. çok yaygın bir şekilde hepsi -ur ile bitiyor. niye acaba ?
palanpur, jodhpur, jaipur, fatehpur, siddhpur, dungarpur, mahidpur, sarangpur, shujalpur, udaipur...
bu eyalette ve komşu eyaletlerde daha bir sürü böyle -ur la biten yer ismi var.
Sümerce Ur, or şehir demek.
ur, uruk, urfa
şimdi biz mezopotamya tarihi olarak sınırlamışız ama belki de çok daha büyük bir kültürün uzantısı olarak Anadolu coğrafyasında yaşıyor olabiliriz.
Belli ki ur ile biten yer isimleri kuzey hindistan'da da bir anlam ifade ediyor. Tıpkı Anadolu'daki bazı eski yer isimleri gibi.
en komik bilgiyi niye en sona koyuyorlar ki ?
inek fotoşopmuş.
bizden neyi eksik ki ?
filtresiz makyajsız resim atan mı kaldı ?
Zaten poz verirken ineğin şoplanacağını da biliyorlarmış.
olsun yine de tonlamayı güzel yapmışlar hiç yapay durmuyor.
tüh ne kadar üzüldüm anlatamam.
böğürtlen sokağı
kızılcık selesi
zerdali tadında aşk
holding gülleri
gibi devam performansı bekliyorduk.
çünkü mutluluk neydi hep soruyorduk, arıyorduk...
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |