Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

İDAL*

Bu üye Yazar

Bu üyenin profil sayfasına git

1,197 entry 253 konu hiç puanı yok
17.11.2023 21:58 son işlem tarihi takip etme takip et

kadınları tavlamanın 10 altın kuralı

#3jez

ben bilmem, küserim.

(glck)

16.11.2023 14:13
  1. Çınar Ağacı

    2010-Türkiye

    Aile, dram, komedi türünde bir film.

    Tıpkı hayat gibi; hem dram hem komedinin harmanlandığı ve aile üzerinde özenle dokunan zıtlıkları içeren bir film.

    Neden filmin adı Çınar Ağacı?

    Çınar Ağacı bir sembol; öyle bir çınar var ki filmde o bir "anne". Tüm aileyi bir arada tutmaya çalışan bir kadın.

    Annede fedakarlığı, torunda sevgiyi ve düşünceyi, çocuklarında ise vefasızlığı gösteren ve insanın içine işleyen bir yönü olan bu film, dram severlere önerilebilir.

    İşlenen konu sade ve bir o kadar bilindik. Hikayenin tanınmış olması bir bakıma olabilecekleri tahmin etmek filmin heyecanını yitirse de, izlenebilir.

    Bir ağacın dalları gibi birbirinden uzaklaşan insanlar...

    ve hep; bazı şeylerin değerini kaybettikten sonra anlarız.

     
  2. Yazgı

    2001 - Dram türünde ve Zeki Demirkubuz'un yönetmenliğini üstlendiği film.

    Albert Camus'un Yabancı adlı eserinden uyarlanan bir film. Camus'un kahramanı ile filmdeki Musa karakteri az çok benzerlik göstermekte. Kurgu ve hikaye açısından ele alındığında maalesef kitaptaki gücü filmde zayıf buldum. Kitaba bazı kısımlarda bağlı kalınmış olsa da genel hatlarıyla bakıldığında kitaptan bağımsız kısımlar oldukça fazlaydı. Musa karakterinin sık sık kullandığı iki cümle: Benim için fark etmez, sen bilirsin. Bu iki cümle ile topluma yabancı hatta zaman zaman kendisine bile yabancı kalan bir insan yansıtılamamış.

    Aklımdayken değinmeden geçmeyeceğim, filmdeki "kapı takıntısı" da ne oluyordu? Araştırdığımda yönetmen ile alakalı bir durum olduğuna dair bir şeyler okudum. Kitabın dışına çıkmak ve kendi dünyasından bir şeyler katmak ama hangi amaçla buna pek anlam veremesem de "kapı takıntısı"nı daha fazla irdelemeden kapatmalıyım.

    (Tebessüm)

    Bir şeye daha karar verdim. Romanını okuduğum ve filmini de izlediğim sanırım bu üçüncü film. Kitaptaki iç dünyayı yansıtamadıklarını, kitaba çok bağlı kalmak ile kitaptan bağımsız olmak arasındaki dengenin kurulamadığını düşündüğümden, kitaptan uyarlanan filmlerin çoğunun beklentinin altında kalmasından dolayı; kitap tercihim daha ağır basmaktadır.

    Alamıyorsun aynı tadı, aynı keyfi... Dokunamıyor ruhuna hiçbir film kitap kadar.

    Evet; kitap(lar) diyorum.

     
    (Bkz: Albert Camus)(Bkz: yabancı)
  3. Nermin

    Mungan'ın yarattığı bir roman karakteri.

    Yaratılan eser Yüksek Topuklar.

    Gerçekçi, gözlemci... eleştirel yönü ile, kendi olabilmek için çabalayan, herkese göre doğruyu değil; kendine göre doğruyu yaptığı için Nermin'dir, bu yönüyle de etkileyen bir kahramandır.

     
    (Bkz: yüksek topuklar)(Bkz: Murathan Mungan)
  4. Nietzsche

    Irvin D. Yalom'un Nietzsche Ağladığında isimli eserinde yarattığı roman kahramanı.

    Sorgulayıcı, farkındalığı, gerçekçiliği, özgüveni, eleştirel bakış açısı, düşünen/düşündüren insan modeli.

    "Diyor ya: Tek ödevin kendin olmaktır. Güçlü ol: Yoksa, büyümek için hep başkalarını kullanmak zorunda kalırsın."

     
    (Bkz: nietzsche ağladığında)(Bkz: Irvin D.Yalom)
  5. Pinhan

    Pinhan: Gizli, saklı anlamına gelmekte.

    Şafak'ın kaleme aldığı romanda Pinhan da kapalı bir kişiliğe sahip. İlk anda fark edilmeyen, daha kapalı olan. İsim karekteri tamamlamakta.

    "İsimler pek çok şeyi yansıtır, tesadüf ya da sıradan değillerdir. Bir şey taşıdığı isimle özdeşleşebilir."

    Pinhan karakteri romana güçlü bir anlatımla işlenmiş. Pinhan, örtük kişilikli bir çocuk.