Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

İDAL*

Bu üye Yazar

Bu üyenin profil sayfasına git

1,207 entry 255 konu hiç puanı yok
29.04.2025 11:33 son işlem tarihi takip etme takip et

nietzsche ağladığında

"kendisiyle ve hayatla yüzleşmekten çekinmeyenlere..."

kitabın arka kapağında yer alan yazı. bu söz bile bu kitabı okumak için başlı başına bir sebeptir. özünde "insan", istekleri, beklentileri ve daima kendini ilgilendiren her türlü eylemin merkezinde insanın kendisi yer almakta.

kitapta bahsedilen "hakikate" de ancak insanın kendini tanımasıyla ulaşılabileceğine değinen yazar, yine hakikati keşfetmenin insanın kendine karşı en büyük ödevi olduğunu da belirtir.

ne diyorduk;

"bu kitap sizi rahatsız edecek" diyenlere;

okunan kitap, üzerinde düşünmeye sevk etmiyorsa.. bir adım öne taşımıyor, cümlelere ve satır aralarına takılıp kalmıyorsanız; korkmayın bir rahatsızlık söz konusu değildir.

Tam tersi... bu kitabın rahatsızlık boyutu okuru da huzursuzlandıracak.

tanım: ırvın d. yalom'un kaleminden çıkan, düşündürücü, derin bir eserdir.

ne diyordu kitapta;

"yazgını seç, yazgını sev."

keyifli rahatsızlıklar...

29.04.2015 14:46
  1. Seni sen yapan kötü huyların

    Herkesin seninle paylaşacağı mutlaka bir şeyler vardır da, senin kimseyle yoktur. Kendi içinde yaşar, yorumlar, bitirirsin ... Kimselerin ruhu duymadan.

    Şöyle de komik bir durum var ki; hani hiçbir sıkıntın yokmuş gibi yansıtırsın, her şey güllük gülistanlık, biri de çıkıp demez ki, ya senin bu hayatta hiç mi sıkıntın olmaz, bir şeye kızmazsın, kırılmazsın, hep mi dingin bu gereksiz hayat sana ...

    Tabi ki değil, ne gelgitlerim var, ne rüzgarlar esiyor, bazen yağmur yağıyor, bazen üşüyorum ... ama bir tek ben bilirim.

    Sormazlar, sorsalardı belki açılırdım.

    Hep dert ortağı olmuşumdur da kimse bana deva olamamıştır.

    Anlatamamak, kendi içinde çözmek her şeyi.

    Duvarlar iyidir de, bazen de sadece duvar ve sen kalırsın gün sonunda.

    Güvensizlik.

    ...

    "İnsanların dertlerini çözebileceğime o kadar iknayım ki..."

    O kadar, evet.

    (gülücük)

     
  2. bilgisi olmadan fikri olmak

    Uzun zamandır süregelen hastalık.

    Rağbet de görüyor maalesef.

    İnsanın bilmediğini ifade etmesi ne kadar zorsa bilgisi olmadan bir fikir beyan etmesi de bir o kadar kolay.

    ...

    #3sgp

    Bence de, sizce sevgili te-selya.

    (gülücük)

     
  3. öngörü

    #3sf8

    Öncedenmiş sayın edit ...

     
    (Bkz: gülücük)
  4. öngörü

    #3sf5

     
    (Bkz: gülücük)
  5. ölüleri gömün

    #3jgi

    #3jgj

    #3jgk

    #3jgm

     
    (Bkz: gülücük)(Bkz: peki)