Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
science63Bu üye YazarBu üyenin profil sayfasına git |
|
|||||||
|
çevremizdeki kişilerin de benzer ihtiyaç basamağında olması gerektiğini ifade eden hiyerarşidir. yani siz 5. basamakta kendini gerçekleştirme evresinde bir kişiyseniz 1. basamakta fizyolojik ihtiyaçlarında takılı kalmış biriyle kolay kolay işiniz olmaz demektir. doğru mu? valla öyle görünüyor.
inanış-ideoloji-din sahibi olmakla pedofili olup olmamanın ayırt edilemediğini gördüğüm ifade.
şimdi desin ya da demesin, olsun ya da olmasın, ister müslümanım desin ister devrimci ne olursa olsun yaptığı fiil dahil olduğu inanış ya da ideolojiye mal edilemez, edilmemelidir.
maalesef ki resulullah'a türlü iftiraların atıldığı hadis kaynaklarında 6 yaşında iken resulullah ile nişanlandığı ve 9 yaşında iken de resulullah ile evlendiği ifade edilen kişi.
evlendiği tarihte 18-19 yaşında olduğunu ifade eden ilahiyatçılar da bulunmaktadır. ancak bu durum da resulullah'ın 50li yaşlarına denk gelmektedir. her iki rivayet de günümüz şartlarına çok da uygun düşmemektedir. yaşı kaç olursa olsun bu derece yaş farkı içeren evlilikler çağdaş perspektiften bakılınca kabul edilemez. hele ki çocuk yaşta evlilik hiç bir çağ açısından kabul edilemez.
ancak benim için en önemli nüans aişe'nin resulullah ile evlenmeden önce de müşrik bir şahıs ile ''nişanlı'' olmasıdır. yani aişe'nin resullah ile evlenmeden önce zaten nişanlı olmuş olması ''o dönemin bakış açısına göre'' bize evlilik yaşında ve durumunda olduğunu ifade etmektedir. sonuçta resulullah da ''bizim gibi bir insan'' olduğu için içinde yaşadığı kültürün bazı özelliklerini ''kuran-ı kerim'e ters düşmemek şartı'' dahilinde doğal olarak göstermektedir. yine buna ''aişe'nin kendi dostu ebubekir'in'' kızı olması da örnek olarak verilebilir. günümüzde arkadaşının ve hatta can dostunun kızı ile evlenmek niyetinde olan birine bakış açımızın ne olacağını hepimiz biliyoruz. ancak dikkat etmeliyiz ki bu tür seçimler ''yaşandığı çağ'' çerçevesinde değerlendirilirse daha rahat anlaşılabilir.
ayrıca üzerinde durulması gereken bir başka nokta da hadis kaynaklarına bile bakılsa ''resullah'ın daha önce evlilik yapmamış tek eşi'' olan aişe'nin de en azından bir nişanlılık evresi olmuştu. yani resulullah çoğu din karşıtı kesimin ifade ettiği gibi eğer evliliklerini sırf şehvetten dolayı yapmış olsaydı eşlerini sürekli kendisinden daha yaşlı veya çoluk çocuğu ile dul kalmış veya daha önce evlenmiş boşanmış kişilerden seçmez tarihin de çok övdüğü ve saygı duyduğu krallar, hükümdarlar gibi genç ve güzel kadınlar arasından seçerdi.
tabii yukarıda da ifade ettiğim gibi bunlar hep hadisler ile islam dünyasına sokulmuş türlü iftiralardan ibarettir. bunun en büyük ispatı da sözü geçtiği gibi ayşe'nin başka bir islam ekolü olan şii kaynaklarınca sürekli hakaretlerle anılıyor olmasıdır.
gerçek resulullah'I tanımak isteyen kuran-ı kerim'e müracaat etmelidir.
ayrıca:
kalemine güvenen usta yazarın bilgi ve birikimiyle kitap yazmak veya kendini geliştirmek adına sözlükteki bilgi ve birikim dolu entryleri okumak arasında düştüğü çelişki.
yoğun zamanda yaşanan kararsızlıktır.
1. | yaralı-bir-öykü | |
2. | tesel-ya | |
3. | recidivist | |
4. | ramazanguler | |
5. | Morningrise7 | |
6. | med-czr | |
7. | Martı İkaros | |
8. | Manager72 | |
9. | İnsallahmemurum | |
10. | ffuzuli | |
11. | cilginturk71 | |
12. | adafvea |
Takip edilen yazar yok. |
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |