Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

hz aişe

paylaş araştır

 

  1. peygamber efendimizin eşi,hz ebubekirin kızı,bazılarının iftira ettiği gibi 9 değil 18-19 yaşlarında iken efendimizle evlenmiştir.

     
  2. efendimiz (SAV)'in "konuş ya Aişe, ferahlayalım" iltifatına nail olan kıymetli validelerimizden.

     
  3. hz Ali'den nefret eden, bu sebeple şii'lerin pek sevmedikleri(nefret ettikleri), evlendiği yaş konusunda çeşitli görüşler olan, peygamber hanımlarından birisi.

     
  4. hz aliden nefret etmeyen validemiz,Allah dostlarına iftira büyük günahtır.

     
  5. maalesef ki resulullah'a türlü iftiraların atıldığı hadis kaynaklarında 6 yaşında iken resulullah ile nişanlandığı ve 9 yaşında iken de resulullah ile evlendiği ifade edilen kişi.

    evlendiği tarihte 18-19 yaşında olduğunu ifade eden ilahiyatçılar da bulunmaktadır. ancak bu durum da resulullah'ın 50li yaşlarına denk gelmektedir. her iki rivayet de günümüz şartlarına çok da uygun düşmemektedir. yaşı kaç olursa olsun bu derece yaş farkı içeren evlilikler çağdaş perspektiften bakılınca kabul edilemez. hele ki çocuk yaşta evlilik hiç bir çağ açısından kabul edilemez.

    ancak benim için en önemli nüans aişe'nin resulullah ile evlenmeden önce de müşrik bir şahıs ile ''nişanlı'' olmasıdır. yani aişe'nin resullah ile evlenmeden önce zaten nişanlı olmuş olması ''o dönemin bakış açısına göre'' bize evlilik yaşında ve durumunda olduğunu ifade etmektedir. sonuçta resulullah da ''bizim gibi bir insan'' olduğu için içinde yaşadığı kültürün bazı özelliklerini ''kuran-ı kerim'e ters düşmemek şartı'' dahilinde doğal olarak göstermektedir. yine buna ''aişe'nin kendi dostu ebubekir'in'' kızı olması da örnek olarak verilebilir. günümüzde arkadaşının ve hatta can dostunun kızı ile evlenmek niyetinde olan birine bakış açımızın ne olacağını hepimiz biliyoruz. ancak dikkat etmeliyiz ki bu tür seçimler ''yaşandığı çağ'' çerçevesinde değerlendirilirse daha rahat anlaşılabilir.

    ayrıca üzerinde durulması gereken bir başka nokta da hadis kaynaklarına bile bakılsa ''resullah'ın daha önce evlilik yapmamış tek eşi'' olan aişe'nin de en azından bir nişanlılık evresi olmuştu. yani resulullah çoğu din karşıtı kesimin ifade ettiği gibi eğer evliliklerini sırf şehvetten dolayı yapmış olsaydı eşlerini sürekli kendisinden daha yaşlı veya çoluk çocuğu ile dul kalmış veya daha önce evlenmiş boşanmış kişilerden seçmez tarihin de çok övdüğü ve saygı duyduğu krallar, hükümdarlar gibi genç ve güzel kadınlar arasından seçerdi.

    tabii yukarıda da ifade ettiğim gibi bunlar hep hadisler ile islam dünyasına sokulmuş türlü iftiralardan ibarettir. bunun en büyük ispatı da sözü geçtiği gibi ayşe'nin başka bir islam ekolü olan şii kaynaklarınca sürekli hakaretlerle anılıyor olmasıdır.

    gerçek resulullah'I tanımak isteyen kuran-ı kerim'e müracaat etmelidir.

    ayrıca:

     
    (Bkz: burası karışacak vaziyet alın)
  6. Muhammed el-Buhari'nin Sahih-i Buhari'de de aktardığı üzere Aişe şunları der:[6]

    Peygamber benimle altı (yaşında) bir kızken nişanlandı. Medine'ye gittik ve Beni-el-Haris bin Hazrec'in evinde kaldık. Sonra hastalandım ve saçlarım döküldü. Daha sonra saçlarım büyüdü ve annem, Ümmü Rûmân, salıncakta kız arkadaşlarımla oynarken yanıma geldi. Beni çağırdı, yanına gittim, bana ne yapacağını bilmiyordum. Elimden yakaladı ve beni kapıda bekletti. Soluğum kesilmişti, nefesim yerine geldiğinde biraz su aldı ve yüzümle başımı bu su ile ovdu. Daha sonra beni eve aldı. Evde Ensâr`dan birtakım kadınlar hazır bulunuyordu. Bunlar bana: "Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmet getirdin!" dediler. Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar da benim kılığımı, kıyafetimi düzlediler ve Resûlullah'a teslim ettiler. Ensâr kadınları beni Resûlullah`a takdim ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım. ?

    18 yasinda kizlarla salincakta oynayan ve yukarida yazili olan hadisin sahibi

     
  7. validemiz.hz aişe kimseye düşman değildi,yalnız ona düşman olanlar,sapkınların,ehlisünnet düşmanı olanların ta kendileridir

    1.si hz aişenin 9 yaşında evlendiği iddiasını, '9 yıldır ay hali görüyordu'şeklinde anlamak gerekir.

    2.si Kıyamet Suresinin nazil olmasından yaklaşık 10 yıl sonra kabul etmemiz gerekn evlilik. oda en az 17 yada 18 olduğunu kanıtlıyor çünkü ben çocuk iken Kıyamet Suresinden şu şu ayetler nazil oldu diye kendi beyanı var.

    3.sü hicret ettiğinde 26 ise evlendiğinde ise en 17?18 yaşlarında olmak zorunda

    Hz. Esma hicret sırasında 27-28 yaşlarında idi.hz esma Aişe validemizden de 10 yaş büyük ise demek ki Hz. Aişe?de hicret sırasında 18 yaşlarında idi.

    zaten nerde dinle diyanetle alakası olmayan var,nerde sapkın var bu konuya takmış,efendimizde hz aişede hz ebubekirde siz biz gibi sıradan insanlar mi ki onlarla kendi devrinizi kıyaslıyorsunuz

     
  8. 18 inde salincaktan inmeyen validemiz

     
  9. İslamci güruhun kendisine ait hadisleri reddettigi peygamber esi.

    Kendisi 9 yasinda evlendim diyor, güruh yok la olurmu oyle sey sen 18 sin karistirma simdi diyor.

    Bizde he he diyoruz

     
  10. Kendisi peygamber olmadığı için sözlerinin hadis niteliğinde olmadığı peygamber efendimizin hanimlarindan biri.

    İslam ve peygamber düşmanlığı yeni olan birşey değil. O vakitlerde de bol miktarda ebu cehiller vardi ve durmaksizin peygamber için yalan ve iftira uydurmakla mesguldular ama onların aklina bile yaşını polemik konusu yapmak gelmemişti. Çünkü o zamanlar onlar için bile kulp takılacak mevzu degildi. Daha dün kişisel haklarina duydugumuz saygı için ismini vermeyelim de ünlü bir televizyon spikeri için basbakanla muta nikahi var iftirasini gözümüzün önünde atan zihniyetin bunu da yapmasi şaşırtıcı olmaz. Söz meclisten dışarı bunu durmadan diline dolayanlar için söylüyorum:

    Benim anlamadığım olay şu. Zaten imanmadigin, bir değerini yasamadigin ve paylasmadigin bir inanç sistemi seni niye bu kadar ilgilendiriyor? Yaşama gayen inanmadigin, bir kutsalini paylasmadigin bir inanç sistemini karalamak mi? Sahiden ömrünü buna mi adadin? Mesela Hinduzim beni hiç ilgilendirmiyor ve kim ona nasil inaniyor, inegi ve kobra yilanini nasil kutsal görüyor hiç umurum bile degil.bu halde zaten inanmadigim birşeyi dilime dolamamin mantığı nedir? Hindulari inancindan vazgecirmek benim misyonum mu olmali?

    Adi üstünde bir inanç. Inanirsin, inanmazsin. Biz bir sonucu ve karşılığı olduğuna inandığımız şeyin senin için bir sonu ve karşılığı yoksa derdin nedir o zaman?

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.