olaya dinlerin açısından bakıldığı takdirde kötülük olmadan iyiliğin ne olduğu anlaşılamaz oluşu ve dinlerin hayatı bir sınav olarak ele almalarından dolayı anlaşılmasında bir sıkıntı olmayan sorunsaldır. çünkü dinlerde var olan adil yaratıcı ve ahiret kavramlarıyla, tecrübe edilen bu kötülüklerin (doğal ya da yapay olsun) geri dönütü olumlu bir şekilde olacaktır. dinler bunu demektedir. (şimdilik bu kadar diyoruz, din hak mıdır değil midir meselesi de başka başlıklar altında tartışılabilir.)
meseleye dinsiz felsefeler açısından bakıldığında ise kötülük kimin başına geldiyse hakkını arayacak bir mecra olmadığından ötürü sadece geçmiş olsunla açıklanacak olan sorunsaldır.
şimdi bu iki açıklamaya bakarak hala anlaşılmıyor demenin kime faydası vardır anlamış değilim. ayrıca bu sorunun sadece dinsiz felsefelerin sorunu olduğu hiçbir yerde denmemiştir.