Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
EntelektüelTürkBu üye YazarBu üyenin profil sayfasına git |
|
|||||||
|
evrim kuramı biyolojik temelde genel anlamda doğrudur kanısındayım. bu bağlamda, evrim sürekli değişim olduğunu ileri sürer. Bu değişim de genelde ileriye yönelik değişimdir. İnsanoğlu canlı evriminin en üst aşaması durumundadır halihazırda. ancak, bu değişim halen devam etmektedir. evrimsel gerçeklikte, niceliksel evrimsel gelişmeler ve değişimler, bu eşik aşılınca niteliksel hale gelmektedir. Bu bağlamda, bilinçli varlıkların oluşması evrimsel gerçekliğin niteliksel aşaması ve basamağıdır. Bu aşamada, milyarlarca yıllık evrimsel gelişimde analitik zeka ortaya çıkmıştır. Akıl ise, analitik zekadan çok çok sonradır. Bir niteliksel değişimi evrimsel olgu olarak kabul edebilmenin en temel göstergesi ise, bunun genel hale gelmesidir. İnsani gelişim ve evrimde zeka genel hale gelmiştir. İnsani evrim henüz tamamlanmamıştır ve belki de kıyamete kadar tamamlanmayacaktır. Bu aşamada, en önemli evrim, aklın gelişmesi olacaktır. Halen aklın gelişmesi insanlık aleminde genel hale gelmemiştir maalesef. Aklın evrimsel gelişimi, genel olgu haline geldiğinde ise, sonraki aşamanın objektif-ussal görev-ödev ahlakı olacağını düşünmekteyim. Asıl bilinçsel insani evrim eşiğinin akıl ve ahlak olacağını düşünüyorum. Bu aşamadan ise çok çok uzak olduğumuz kanısındayım insanlık olarak. Kanımca, evrimsel gerçeklikte, insanlığın asıl sorunsalı, bu ahlaki aşamanın sancılarını yaşaması aşamasıdır. İnşallah, bu süreç çok kısa sürer, dediğimdir
(Ahlaki ve meşru saiki olmayan )Birisine veya birilerine ya da özellikle de hain bir yapılanmaya, sözde bilinçli! veya Pavlov'un deneyindeki canlılar gibi refleks temelli ve beyni yıkanmış bilinçsizlikle; sorgusuz sualsiz teslim olmak, bunların her dediğini yapmak, bunların ahlakdışı taleplerine karşı gelememek, bunların kölesi olmak, ideolojik körlükle insani hakikatleri kirletmek, bu bağlamda hainlikten de kaçınmamak, adice anlayış ve tutumudur.
makro ekonomik zorunluluklardan bihaber kişilerce anlaşılamayan; ancak, ekonomi biliminin gereklerine atıf yapan, doğru bir değerlendirme ve söylemdir.
Bazılarının, çekememezlik veya menfaat saiki gibi nedenlerle-dürtülerle, uyanık geçinme, kendisini çok zeki sanıp, cin olmadan adam çarpmaya yeltenip, kendini küçük-komik duruma düşürme halidir.
Takipçi bulunmuyor. |
Takip edilen yazar yok. |
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |