Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

velnmt

Bu üye Yazar

Bu üyenin profil sayfasına git

278 entry 230 konu hiç puanı yok
30.03.2015 17:27 son işlem tarihi takip etme takip et

bilad-ı ekrad

tarih kitaplarında "kürt beldeleri" anlamında kullanılanır.

27.03.2015 13:06
  1. bac almaq

    azerbaycan'da "haraç almak" anlamında kullanılan deyim

     
  2. acından köpük qusmaq

    azerbaycan'da "son derece fakir olmak" anlamında kullanılan bir deyim

     
  3. dokuz

    ümit ünal'ın kasım 2002'de gösterime giren filmi.

    filmi seyretmekte gecikmişim.

    değişik tatlar bırakan bir film.

    öncelikle hikaye, kurgu, senaryo iyi.

    saliha hanım, yani serra yılmaz başarılı.

    s. yılmazın sesi, duruşu, oyunculuğu çok farklı, kendine has bir havası var.

    harem süare'de de beğenmiştim.

    kitapçı salim, tunç ve firuz da iyi oynamış.

    filmin ritmi çok tutarlı ilerliyor.

    olaylar, insanlar, olgular vs. insanların gözüyle, bakışıyla şekilleniyor, anlatılıyor.

    zekice kurgulanmış bir film.

    şaşırtıcı.

    kısaca, dokuz filmi, farklı anlatım tarzı, başarılı oyunculukları, güçlü, karmaşık, zekice senaryosu ile başarılı bir yapım olmuş.

     
  4. meleğin düşüşü

    bir semih kaplanoğlu filmi.

    film, bildik bir hikayenin, bilip de bilmezden gelinen, söylenemeyen, anlatılamayan karanlık bir hikayenin başarılı bir anlatımı.

    hikaye, senaryo karanlık, anlatım da konuya uygun olmuş.

    filmde güneş hiç yok. bulanık mekanlarda, bulanık havalarda çekilmiş film.

    ayrıntılara çalışılmış.

    sarı ipli makara, tutunma, tutunamama, kopuş, düşüş, ölümle gelen ve ölümle giden bavul imge/metaforlarıyla zenginleşmiş film.

    tülin özen'i çok başarılı buldum.

    tepkisiz, içine kapanık, ürkek. özellikle yüzü ile çok şeyi anlatabiliyor.

    sinema, sadece eğlendirmez, güldürmez, cips, kuruyemiş, bira eşliğinde vakit geçirme aracı değildir. bazen toplumda bilinen, fısıl fısıl fısıldanan kimsenin dile alamadığı ancak diline doladığı olayları, zamanları, insanları, insan müsveddelerini, mekanları yansıtır, görür, gösterir.

    meleğin düşüşü, senaryo itibariyle tutarlı ve tanıdık.

    filmin temposu ile konusu arasında bir bağ var mutlaka.

    yönetmen bu konuyu böyle anlatmayı tercih etmiş.

    başka bir yönetmen de başka bir açıdan bakar, anlatır.

    bu film, bu bakımdan tutarlı ve başarılı.

    bir o kadar da etkileyici ve güçlü bir film.

     
  5. züğürt ağa

    züğürt ağa, türk sinemasının şüphesiz en iyi filmlerinden.

    komedi tadı var ama dram yönü daha ağır basıyor.

    toplumsal değişim-dönüşüm, köyden kente göç bu kadar güzel anlatılır/eleştirilir.

    şehir hayatının değerleri nasıl hızla yok ettiği, kendi acımasız kurallarını(!) yarattığı çok çarpıcı, sarsıcı bir şekilde anlatılmış.

    hala keyifle izlediğimiz ender klasiklerden.

    filmde ağanın körüklü çizmesini satması ve ardından ayaklarındaki terliklerle verdiği tepki çok güzel anlatılmış.

    filmde yağmur duası sahnesi dışında -ki orada bulutun gelişi ve gidişi acemice olmuş- başarılı bir yapım.

    farklı bir ağa portresi var.

    çok ince mesajlar var.

    çok başarılı oyunculuklar var.

    ve tabii ki şener şen.

    ve muhteşem bir oyunculuk