Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

Maximus1980

Bu üye Çaylak

Bu üyenin profil sayfasına git

34 entry hiç konu açmadı hiç puanı yok
15.04.2018 12:16 son işlem tarihi takip etme takip et

ariston

Mö. iii. yüzyıl'ın ikinci yarısında yasayan ve lykon'un öğrencisi olan keoslu ariston, onun yerine lykeion'un (lise) başına geçti. ayrıca, ariston çeşitli felsefe okullarının tarihi ile bilgelik üzerine bir inceleme yazdı.

m.ö. 3. yüzyilda yasayan khioslu ariston ise, stoacı bir yunan filozofuydu. stoacı okulun kurucusu zenon'un öğrencisi olan ariston, inandırıcı konuşma gücü dolayısıyla seirena (deniz perisi) olarak anılırdı. stoacı ve kinik düşünceleri birleştirerek kendi görüşlerini biçimlendirdi. felsefede gerçekten değer taşıyan tek konunun etik olduğuna inanmıştı. daha da ileri giderek, bu alan içinde yalnızca genel ve kuramsal sorunların tartışılmaya değer olduğunu ve yaşamda bir tek gerçek erdemin bulunduğunu ileri sürdü. en yüksek iyinin yalnız erdemde bulunduğunu ve kötülük ile erdem arasında ki durumların ruhu mutlu kılmadığını öne sürdü

20.01.2018 20:28
  1. memurlar net sözlüğün geleceği

    beta versionu: sen düsün, sen yaz..

    alpha versionu: sen sadece düsün, sözlük kendi yazsin..

    alpha plus versionu: sözlük kendi düsünsün, kendi yazsin..

    bu böyle gider.....

     
  2. Savaş

    insanoğlunun yaradılışında var olan bir gerçeklik... bitmek tükenmek bilmeyen hırsın sonucu... savaşın aslında insanlıktan uzak bir davranış olduğunun bilincinde olup insanlığı sözde insan geçinen hayvanların vahşetinden korumak uğruna yapıldığında dünyadaki en şerefli davranışlardan birisi haline gelebilen olgu...

     
  3. uykunun tutmaması

    sıcaktan oldu mu bir de tadından ayrı yenmez. yatakta manyak manyak hareketler yapmanıza sebep olur, mesela yastığı iki dakikada bir kabartmak, kabarınca vurup havasını almak, ayakları duvara dayamak, bu da yetmeyince bacakları soğuk duvara yapıştırmak, gaza gelip güneşe tapanlara saydırmaya başlamak, sıkılmak, sıkılmak, çok sıkılmak ama yataktan kalkamayacak kadar bezildiği için yatağa iyice yapışmak, habire yandaki şişeden su içmek ve karından gelen "guluk guuuullukk cimp comb" seslerini dinlemek. en sonunda uykuyu iyice kaçıracak şeyler düşünmeye başlamak ve belki tutası gelen uykunun iyice uzaklara koşarak gitmesine sebep olmak.

     
  4. analık

    bir insanin neden kendi hayatini baska birinin hayati icin verebildigini, bu dunyada kendisine bahsedilmis en guzel hediye olan yasamdan nasil vazgecebildigini anlatacak tek his. kisinin kendisinden daha buyuk, daha gorkemli, daha olgun olmasini saglayan, ona kendisinden daha cok birini sevmeyi ogretecek yetenek.

    her kadinin yasamasi gereken, her erkegin saygi duydugu ozel bir güç...

     
  5. tabiat ana

    hiçbir gücün kar$ı koyamayacağı bir anne'dir. bütün doğaya hukumran'lık eder. tabiat ana fazlasıyla sömürülmü$tür biz insanoğlu tarafından.. katledilmeye calı$ılmı$tır ve hatta birçok bölgede de yine insanoğlu tarafından ba$arıya ula$ılmı$tır. * tabiat ana ya da diğer ba$ka adıyla (doga ana) o kadar kudretli ve güçlüdür ki dünyayı tek hareketi ile sonsuzluğun tarihine gömer,topragına değil..toprak da onun himayesindedir ama biz ne yapıyoruz insanlık adına ?..onu gün ve gün kirletiyoruz hem de her yerini..

    tabiat ana sessiz sakindir biz insan oğlu gibi sömürmez hemen hiçbir $eyi..sadece kendisini korumaya çalı$ır.. i$te o zaman çok tehlikelidir ki insan olarak biz nasıl her tepkiye ani reaksiyon veriyorsak o durur,bekler..ama patlaması çok fenadir lakin (bkz: tsunami), (bkz: volkanik depremler) ve (bkz: deprem) $eklinde gelebilir..

    fırtınaları hiç saymaya gerek yok bile.. nasıl bizim damarlarımız varsa, tabiat ananın da fay hatları vardır doğa üzerinde..bizim damarımıza basıldığında nasıl öfke ile kar$ılık veriyorsak ,i$te tabiat ana da aynı $ekilde reaksiyon gösteriyor..

    $imdi belki soracaksınız: tabiat ana kaç tane can aldı $u ana kadar?neden hep fırtınalar,depremler,yanardağlar canımızı yakıyor?

    eminim insan oğlunun aldığı candan daha az can almı$tır hatta kendi canından vermi$tir insan evladı uğruna