Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

Türkçe İbadet

paylaş araştır

 

  1. Namaz da Arapça yerine Türkçe' nin kullanılmasıdır.Arapça ile ibadet, Tanrı buyruğu değildir.Dört halife dönemi sonrasında yaşamış din adamlarının görüşlerine dayanan akıl dışı bir uygulamadır.

    Arapça bilmedikleri halde Arapça sure ezberleyerek ne anlama geldiğini bilmeden namaz kılanların bu ibadetlerinin kabul olunacağından şüpheliyim . Bu konu da kanaat önderleri büyük bir vebal altındadırlar.

    Müslümanların sadece Arapça ile ibadet yapıyor olması, bana göre İslam aleminde alim yetişmediğinin bir göstergesidir.Bu uygulama ile Arap olmayan çok sayıda kavim tarih sahnesinden silinerek Araplaşmışlardır. Mısır, Fatimiler dönemi hariç tutulursa neredeyse kesintisiz olarak bin sene Türkler tarafından yönetildiği halde bugün Mısır' da ne Türk var; ne de Türkçe..Anadolu Türklerinin Araplaşma süreci ise, Gazi Mustafa Kemal sayesinde durdurulmuştur.

    Türkçe ibadet konusunun ilk defa "Türkçüler" tarafından gündeme taşınmış olması ayrıca üzerinde durulması gereken bir konudur.

     
  2. dönem dönem kendini reformist olarak adlandıran din düşünürleri ya da milliyetçi, ulusalcı veya ırkçı düşünce biçimine sahip kişilerce gündeme getirilen husus.

    bu meseleyi etnik sebeplerden dolayı savunun kişilerin % 90'dan fazlasının ise aslında islam adına ibadetle alakalarının da olmadığını belirtmek gerek. hem ibadet etmez hem de anadilde ibadet diye diretir büyük kısmı.

    öncelikle ibadet kavramının namazı da içeren geniş bir yelpaze olduğunu söyleyelim. yani namaz bir ibadettir ancak her ibadete namaz diyemeyiz. mesele inanan biri helalinden yer içerse de ibadet yani kulluk etmiş olur ancak biz bu kişiye namaz kıldı demeyiz! ve de istediği dilde dua da edebilir, bu da ibadettir ancak burada da namaz kıldı diyemeyiz. peki arapça'dan başka bir dilde namaz olur mu?

    bu meseleye geleneksel din anlayışından bakmak gerekir. çünkü bu sayede kendi dilimizde de namaz kılabiliriz düşüncesinde olan kişilerin hangisine sorsanız zaten ehli sünnet müslüman olduğunu (yani hanbeli, maliki, şafii ve türkiye olduğu için en çok da hanefi mezhebi) belirteceklerinden dolayı bu düşüncelerinden samimi olup olmadıklarını tespit etmiş olacağız. konuyu çok uzatmadan hemen söyleyelim ki bu dört mezhebin imamları içerisinde sadece ebu hanife namazda fatiha suresini (sadece fatiha suresini!) başka bir dilde okumaya cevaz vermiştir, ancak arapçaya dilleri dönünceye kadar! yani bu sureyi arapça orijinalinden okuyabilinceye kadar izin vermiştir, sonrasında yine arapça okunmalıdır demektedir. hatta sonraları bu görüşünden bile vazgeçerek kişinin arapça dışında herhangi bir dilde fatiha suresini okuyamayacağını belirttiği yönünde de bazı iddialar mevcuttur. yani bu mezheplerin kurucuları olan alimler kısaca 'arapça dışında olmaz' kardeşim demişler.

    olaya arapça ile diğer dilleri kıyaslama konusuna girmeye gerek yok. en basitinden bismillahirrahmanirrahim ifadesini türkçe söyleyeyim deyince rahman ve rahim olan allah'ın adıyla diyorsun. ne fark etti? yine aynı kelimeleri (isim, rahman, rahim) kullanmış oldun çünkü bu ve bunlar gibi yüzlerce belki binlerce kavramın dengini kendi dillerimizde bulamıyoruz.

    son olarak şunu da eklemek isterim. anadilde ibadet isteyen tipler neden bazıları da anadil hakkı isteyince hemen 'olmaz! katiyen olamaz!' diyorlar anlamak güç. samimiyetsizlikten olabilir diye düşünüyorum!

     
  3. 1930larda ülkede denenmiş, islamın evrenselliğini hiçe sayan uygulamadır.müslüman ibadetinde hindistanda bağdatta istanbulda çinde isveçte amerikada brezilyada japonyada kutuplarda dili ırkı ne olursa olsun "elhamdülillahirabbilalemin" der ölüsü varsa "inna lillahi ve inna ileyhi raciun" der anlamını öğrenmesi 1 dakikasını almaz.en büyük türkçü munis tekinalp afedersin gerçek adıyla mohiz kohen.

     
  4. Türkçe ibadet diye tutturan güruhun az bir araştırma yaparak batıllığını çok rahat anlayabileceği, fakat bunu yapmak yerine yine de lafı ortaya atayım da olur ki benim gibi düşünenler çıkar dediği mantıksız söylemdir.

    Bu konuda ağır bir dil kullanıyor olabilirim ama yani yıl olmuş iki bin bilmem kaç evinde, iş yerinde hatta cebinde internetin var. Eğer samimi isen gir internete az biraz araştır. Makul ve makbul bir şeyler bulamazsan gel buraya yaz.

    Belli ki üşengeç arkadaşlar var ve sözlük/forum alanlarından çok uzaklaşamıyorlar.

    Ben onlar için 5 saniye süren bir araştırma yaptım. Ve buraya copy/paste yapıyorum.

    Türkçe ibadet neden batıldır?

    Birincisi: Allah?ın bir kelimesindeki haşmet ve müessiriyet, insanların bir kitabına bedeldir, bu yüzden zikir ve kulluk makamı olan ibadetlerde; Allah kelamını okumak daha gerekli ve kabule yakın bir makamdır.

    İkincisi: İnsanların ibadet esnasında okunan ayet ve hadislerin mealini öğrenmesi zor değildir. Kısacık dünya hayatı için yüzlerce binlerce şey öğrenen adam, ebedi hayatının lazımı olan ayet ve hadislerin mealini öğrenmemek mazeret değildir. Bizim tembelliğimiz ve keyfimiz için, ibadetin şekli değiştirilmez, manası bozulamaz. Zaten dua ve namaz gibi şeylerde okunan ayet ve hadisler ibadettir, yoksa vaaz ve talim makamı değildir. İbadetler, eğitilme ve ilim tahsil makamı değil, Allah ile kul arasında bir tazim ve hürmet makamdır.

    Üçüncüsü: Arap dilinin farkı; çok zengin ve cami bir dil olmasıdır. Aynı zamanda beliğ ve fasih bir dildir. Dünya dilleri içinde hiçbir dil; zenginlik ve beyan keskinliğinde Arapça'ya yaklaşamıyor, bunu dil bilimcileri kati delilleri ile ispat ediyorlar.

    Mesela; Türkçe'de yüz bin kelime varsa, Arapça'da milyonu geçiyor. Gramer açısından da Arapça çok zengin bir dildir. En önemli unsur da; Arapça'nın Kur'an?ın orijinal dili olmasıdır, Allah?ın tercihi olmasıdır. Günümüzdeki Türkçe'nin böyle eşsiz bir belagata sahip Kur?an?a karşılık gelmesi, elbette imkansızdır.

    Dördüncüsü: İbadet dili tıpkı tıp ve ilaç dili gibi evrensel bir dildir. Bir gayesi de Müslümanlar arasında ortak bir dil, ortak bir payda olmasıdır. Her millet ibadet dilini kendi diline uyarlarsa, Müslümanlar arasındaki birlik ve beraberlik zedelenir.

    Mesela; ezan ve kamet dünyanın her yerinde aynıdır, değişmez. Malezyalı bir Müslüman İstanbul?a gelse ezan, kamet ve namaz gibi ibadetlerde aynı dili bulur ve zorlanmaz.

    Beşincisi: İbadet kutsal bir görevdir. İçeriği nasıl kutsal ise, sureti olan lafız yönü de kutsal olmak zorundadır. Kutsal bir içeriğe, dünyevi bir elbise giydirilmez. Kur?an?ın dili de içeriği de kutsaldır. Ama Arapça olsun, Türkçe olsun, Kur?an olmadıkça beşeri ve maddidir. Öyle ise ibadet içinde Arapça da olsa beşeri kelam olmaz ve olmamalıdır.

    Altıncısı: Ameller niyete göredir; lakin amelin şart ve kalıplarını insan değil, Allah belirler. İnsan, Allah tarafından belirlenen bu kalıplara uymak zorundadır. Şayet herkes niyet amelden önemli deyip, kafasına göre hareket ederse, ortada din diye bir şey kalmaz.

    Merak edenler için linki de vereyim: http://www.sorularlarisale.com/makale/19681/turkce_ibadet_neden_yasak.html

     
  5. Selman-ı farisiler , bilal-i habeşiler arap olmadıkları halde bütün ömürlerince arapça ibadet(namazı kastediyorum,burada) ettiği halde sözde bir kısım müslümanlığı dilden öteye gitmeyecek insanların istediği olay.

    Ayrıca Elif lam mim i nasıl türkçeye çevireceklerinide düşündüğüm kişilerdir.

     
  6. Kur'an da Esas Olan Anlaşılmaktır:

    Fussilet Suresi: 41-44. Ayetler..Fizilal-il Kur'an meali:

    "Eğer biz bu Kur'ân'ı yabancı bir dilde okunan bir kitap yapsaydık derlerdi ki: «Ayetleri anlayacağımız bir şekilde açıklanmalı değil miydi? Muhatapları Arap olduğu halde Arapça olmayan kitap mı geldi?» De ki: «O mü'minler için doğru yolu gösteren bir kılavuz ve şifadır.» İnanmayanlara gelince, onların kulaklarında bir ağırlık vardır ve Kur'an, onlara bir körlüktür. Sanki onlar uzak bir yerden çağrılıyorlar."

     
  7. Tanrı Türkçe bilmediği için olsa gerek Türkiye'de yasaklanmış ve suçmuş gibi gösterilen ibadet şekli ...

     
  8. yapıldığında "ulan kabul olurmu ki" dedirten eylem

     
  9. genelde ibadet etmeyenlerin şiddetle istediği durum, ibadetini düzenli olarak yapanların böyle bir talebi yok

     
  10. elin gavurlarından meditasyon öğrenmeye, yoga hocalarından ders almaya üşenmeyen sözde müslümanların kendi dininin ritüellerini basitleştirme çabası. hayır neyin peşindesin kılacağın 5 vakit namaz onu da adam gibi kılmayacaksan otur kendini sorgula..

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.