Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

DoksanıncıKöyden

Bu üye Yazar

Bu üyenin profil sayfasına git

509 entry 133 konu hiç puanı yok
14.09.2022 02:45 son işlem tarihi takip etme takip et

hayatımızda ki yeni gelişmeler

bağlaç olmayan "ki" eki bitişik yazılmalıdır. Başlıktaki yazım olan "hayatımızda ki" ibaresinde bulunan "ki" bağlaç değildir, sözcüğü sıfat yapan ektir ve bitişik yazılmalıdır diyebileceğim başlık hatasıdır. Lütfen kusura bakmayın bu düzeltme için. Nitekim burası ayrı düzlem, genel kullanımda sık yapılan bu hatayı biz yazarlar yapmamalıyız kanısındayım. Neyse konuya gelince, bu yıl hayatımda olumlu yenilikler oldu diyebilirim, emekli olup, başka mesleğe - öğretim üyeliğine- başladım.

03.03.2022 15:39
  1. Mutsuzluk sebebi

    mutsuzluk nedenleri çok boyutlu ve karmaşıktır. Mutsuzluk, bireysel sorunlardan kaynaklanabileceği gibi, toplumsal sorunlardan da kaynaklanabilir. Bireysel mutsuzluktan bahsetmek gerekirse; mesela aşırı hırslı, kinci, kıskanç, narsist, çıkarcı olmak veya hakkına razı olmamak, manevi değerlerden uzak olmak, acı bile olsa gerçekleri bir türlü kabul etmemek, aklı kullanamamak, ideolojik saplantıya kapılmak, milletiyle ve kendisiyle barışık olmamak, hoşgörülü olmamak, affedici olmamak, psikolojik sorunlara duçar olmak, hep kendisini haklı görmek sanrısını taşımak gibi binlerce nedenle oluşabilir, en önemlisi ise mutluluğa ulaşmak için emek sarf etmek elzemdir, dediğim konudur.

     
  2. güzel kadın

    göreceli estetik değerlendirmedir. Kişiden kişiye, toplumdan topluma, devirden devre güzellik anlayışı değişir, mutlak değildir.

     
  3. Benim rengim

    benim rengim sonuna kadar kırmızı beyazdır, dediğim konudur.

     
  4. karşıtların birliği

    diyalektik bakış açısının objektif aklın doğruyu bulma yöntemlerinden birisi olduğu açıkken, diyalektik materyalizmin, kendi antitezi olan idealizm felsefesini tümden reddetmesi paradoksunu akla getiren başlıktır.

     
  5. sınırlı özgürlük

    felsefi diyalektik ve ontolojik, antropolojik, siyasal, sosyal, iktisadi ve hukuksal bağlamda sınırsız özgürlüğün olamayacağı gerçekliğini akla getiren konudur.