Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

kötülüğün neden yaratıldığı sorunsalı

paylaş araştır

 

  1. ALLAHIN varlığını red ederseniz birşeyin kötü olduğunu bile söyleyemezsiniz,temeliniz kalmaz,tarif edemediğiniz birşeye dayanarak ALLAHı yok sayamazsınız

    Kötülüğün varlığından ALLAHIN yokluğuna geçemezsiniz,kötülük varlık yoklukla alakalı değil ALLAHIN sıfatları ile ilgili,tüm sıfatları yaratabilme gücü ve iradesi yaratıcının iyiliği yaratıp kötülüğü yaratmaması haşa bir nevi eksiklik olurdu.

    Evrenin başlangıcı yokturun değillemesi evrenin başlangıcı vardır

    kötülükle ALLAH ın varlığının arasında böyle bir bağ yok

    ALLAH vardır ,kötülük vardır çelişki değil

    Ahlaki açıdan bişey kötüdür,objektif bir kriter olarak kötü demek kim ne düşünürse düşün insanların düşüncesinden bağımsız olarak birşey kötüdür demek,hindistanda kocaları ölen kadınların ölümden sonra yakılması gibi koca, kadın ,çevre ne düşünürse onların düşünmesinden bağımsız olarak kötüdür gibi

    İçinde doğuştan bişey olması başka,onun rasyonel temeli olması başka,ateistler insanlığın erdemi diyip işin içinden çıkamaz,rasyonel temeli yok çünkü....

    ALLAH neden kötülüğe izin verdi,insan neden kötülük işliyorun cevabını yalnızca insanın özgür iradesi ,imtihan ,ahiret hayatı kavramıyla açıklayabilirsin.

    Ölümü sonsuz hayatın başlangıcı olarak görürsen bu onu kötü olmaktan çıkarır,ALLAH adalet sıfatı gereği insanların bazısına ceza çektirecek bazısını ödüllendirilecek..

    Ressam resmi tamamlamadan yorum yapmak gibi,daha yarım kalan süreç hakkında sonlanmış ve gerçek buymuş gibi yorum yapılamaz,sonsuz ahiretle resim tamamlanacak.

     
  2. allah her şeyi zıttıyla birlikte yarattığı için iyilik gibi kötülük de vardır ve kıyamete kadar varolacaktır.

     
  3. kötülük yatarılmadı insanın içinde ona karşı bir eğilim olduğundan gün yüzüne çıkan olgudur.

     
  4. kötülük ; insanın kendi tercihleriyle alakalı bir durumdur ve yaratılmamıştır

    kişilerin karakteristik özelliklerine göre yaptığı eylem ve davranışlardır bu

    tanım: kötülüğün varlığı ,kişilerin tercihlerinden değilde bir güç tarafından ortaya çıktığı düşüncesidir

     
  5. Akılları arafta bırakan konu.

    merhametli bir Allah neden kötülüğü yarattı?haşa o zaman ALLAH merhametli değil mi?

    ALLAH herşeyi biliyorsa ,kötülüğü de biliyor,o zaman neden engel olmuyor?

    ALLAH madem en kudretli ,herşeye gücü yetiyorsa o zaman neden kötülüğü yarattı?

    peki birileri kötülük yapıyor,ama kurban ben oluyorum,ben/veya o neden kurbanım ?

    kötülüğün yaratılmasının en basit ifadeyle insanın özgür iradesiyle alakası vardır

    özgür iradeniz yok ama ilminiz, aklınız var diyelim,peki yeterli mi?herşey çözüldü mü?nereye kadar çözüldü?

    kırmızı ışık yanarken duruyorsunuz,ama yeşil hiç yanmadı,saatler aylar yıllar geçti,özgür iraden yok,ama kırmızı yanınca duracağını biliyorsun,ne zamana kadar bekleyeceksin?,yeşil yandı geçeceğini biliyorsun,ama tam geçerken önünüze bir köpek çıktı,özgür iradenle frene basmalısın,sadece ilime uyarsan yeşil geçiş demek deyip geçecek misin?köpeği çiğneyecek misin?

    sana maaş verilmiş,sen maaşınla bir yetimi de sevindirebilirsin,gidip meyhanede de sızabilirsin,özgür iraden var.şimdi burada ki hata sana maaş verene mi ait,sana akıl fikir irade,vücut vermiş.yetime yardımın ruhunun hoşnut olacağı şey.

    iyilik kolay vicdanın hoşnut olur,kötülük zor çünkü ruhunu daraltır.ALLAH iyilik yollarını açmış,kötülük yollarını da kısmen kapatmış ve seçimi sana bırakmış...

    seçim bize ait olmasa tamamen iyiliğe kodlansak özgür irademiz olmasa zaten''melek'' olarak yaratılırdık,o zaman insan ne diye yaratılsın?ama insan ne kadar günahkar da olsa dinen isterse,tevbe ederse meleklerden üstün olabiliyor.

    bir sınavda yanlış cevabı işaretlersek hangi hoca hayır o değil doğru şık bu diye yardım eder?o zaman diğer öğrencilere haksızlık değil mi?zaten o zaman sınav olmaz,cevap anahtarını görmüş oluruz.

    işte yanlış olan cevaplar bu dünyadaki şeytana uyan nefsin.

    peki ahmet kötülük yapıyor,ama kurban ben oluyorum,ben neden kurbanım sorusuna gelince;

    senin kötülük gördüğün kötülük mü?

    ya da hangi kötülük sonsuza dek sürmüş, kötülüğün kötülük olması için sürekli olması gerekir.hangi kötülük sonsuza kadar sürmüş/sürecek?zamanla bir problemin oluyor,dünya onun çevresinde dönerken bakıyorsun ki sürekli değil,hakiki dert değil,seninle beraber gidecek bitecek,her problem bitiyor zamanla,ya da onun problem değil nimet olduğunu zamanla anlıyorsun.suriyeli aylana çok üzüldük,ama biliyor muyuz ki bizim sanığımız gibi acı çekti mi?bizim sandığımız gibi toprak altında mı?belki de kabri nurdur,belki yaşasa daha büyük hayırsızlıklar görecekti.

    Allah niyetin için ceza veriyor,sen bir müddet sonra tevbe edersen affedilmen de söz konusu olabiliyor

    yaradan sana kendini tanıtmak istiyor,acıkınca rezzak ismini bilmen için,hastalanınca şafi ismini bilmen için,sevince sevilince vedud ismini bilmen için,vs bu böyle gider.

    herşey zıddıyla bilinir,ateş yaratıldı diye kötü mü?

    elini ateşe sokan sensin.

    ''''şerri yaratmak şer değil,şerri işlemek şerdir''''.

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.