Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

fedayiserdengecti

Bu üye Çaylak

Bu üyenin profil sayfasına git

3 entry hiç konu açmadı hiç puanı yok
26.04.2015 11:44 son işlem tarihi takip etme takip et

kişinin kendini büyük görmesi

islam ahlakı literatüründe insanın kendini büyük görmesine kibir, sadece kendini ve kendi yaptığı işleri beğenmesine ise ucb denir ikisi birbirine yakın ama farklı hastalıklardır kibre gelince bu kibrin de çeşitli ayakları vardır, mesela kibrin en büyüğü allaha karşı kibirlenmektir, yani adam diyo ki içinden "allahsan nolmuş lan senin allah olduğun kadar ben de allahım hatta ben allah olsam senden iyisini yapardım bak yaptığım işlere sen bunları yapamassın vb duygu ve düşünceler" bunun kuranda tipik tepsilcisi firavn dır, bu en büyük kibir çeşididir, kibirn bunun haricinde genel olarak yedi sebebi bulunur;

1 güsellik/yakışıklılık, bilmes ki o güsellik geçicidir (belin dönmüş gördün mü?)

2 soy - sop, bisim türklerdeki klasik hastalık, bisim atalarıms viyana kapısına dayandı falan halbuki kendi ayyaş ve kadın düşkünü, veya bise buralarda felanoğulları derler felan

3 ilim, üç tane kitap okuyunca aslında bilmediği şeylerin ne kadar çok olduğunu anlaması gerekirken bu millet ne kadar da cahil felan

4 seka, adam milletten asıcık seki olunca yaw bu milletin alayı gerisekalı felan halbu ki bak üç gün sonra allah verdiği sekayı bir alır ya kafayı yer ya da bunayıverir

5 ibadet, adam daha üç gün olmuş namasa başlayalı etrafına bir bakar ula bunların alayı kafir şuna bak namas kılmıyorlar der

6 makam/mevki, trafik pulisine yakalanır, sen benim kim olduğumu biliyon mu? he biliyos nolacak? ağa olsan ne yasar paşa olsan ne yasar ulan? ben işime gücüme bakıyom git işine gücüne bak!

7 senginlik, bunun da tipik temsilcisi kuranda karundur, kendisine senginliğinle şımarma allah şımaranları sevmes deniliyor bu diyor ki bunlar bana ilmim sayesinde sekam bilgim sayesinde verildi diyor, halbuki nice seki insanlar beş kuruşsus cırmalayarak resil vasiyette dünyadan göçüyorlar, nice mallar da sengin olabiliyorlar, demek ki bu senginlik işi seka bağlantılı değil

bunların haricinde insan kendine ösel kibir sebepleri de geliştirebilir, insanın kibirlenmesinin hiçbir geçerli masereti olamas, insan acsiyetini bilmelidir, allah rasulü kalbinde serre kadar kibir bulunan cennete giremes der, şeytan bir sefer kibirlenmiş allah onu cennetten kovmuş kıyamete kadar lanetlemiştir

kibrin ilacı insan kendini sorda sokakta pislik içinde aç dolaşan hastalıklı uyus it gibi bilmelidir, hatta öyle bir itin kendisinden daha fasiletli üstün olduğunu düşünmelidir

ulema her gördüğünü hısır her geceyi kadir bil demişlerdir, her gördüğü kişinin hısır olduğunu düşünebilme başarısını elde eden bir insan sanki hısır ile yolculuk ediyormuşcasına insanlardan ve olaylardan ilim tahsil etmeye başlar, hısırın ilmini alır

kibirlenene kibirlenmek caisdir denmiştir, ama cais olsa da bence yersisdir, her büyükten daha bir büyük mutlaka bulunur, allahtan gayrı her büyük mutlaka birgün acis düşer, karşına kibirli bir adam çıkarsa sen ona karşı hiç kibirlenme adamın önünden çekil allah ona ondan daha kibirli birini musallat eder, allah kibirlenenleri hiç sevmes ve onları kibirlendikleri şeyden dolayı resil eder,

kibirli insan aynen bir paratoner gibi bela ve musibetleri üserine çeker

kibir karnı tok, sırtı pek olmaktan da kaynaklanır, böyle kimsenin kalbi katılaşır, etrafındaki insanların hayatlarını değersis görmeye başlar ascık aç kalsa kendinin ne mal olduğunu ne kadar acis olduğunu anlayıverir, ahlak mühimdir, ahlaklı müslümanın üserine her an nur yağar allah ona rahmet eder ve her an defterine sevap yasılır

26.04.2015 11:44
  1. kişinin kendini büyük görmesi

    islam ahlakı literatüründe insanın kendini büyük görmesine kibir, sadece kendini ve kendi yaptığı işleri beğenmesine ise ucb denir ikisi birbirine yakın ama farklı hastalıklardır kibre gelince bu kibrin de çeşitli ayakları vardır, mesela kibrin en büyüğü allaha karşı kibirlenmektir, yani adam diyo ki içinden "allahsan nolmuş lan senin allah olduğun kadar ben de allahım hatta ben allah olsam senden iyisini yapardım bak yaptığım işlere sen bunları yapamassın vb duygu ve düşünceler" bunun kuranda tipik tepsilcisi firavn dır, bu en büyük kibir çeşididir, kibirn bunun haricinde genel olarak yedi sebebi bulunur;

    1 güsellik/yakışıklılık, bilmes ki o güsellik geçicidir (belin dönmüş gördün mü?)

    2 soy - sop, bisim türklerdeki klasik hastalık, bisim atalarıms viyana kapısına dayandı falan halbuki kendi ayyaş ve kadın düşkünü, veya bise buralarda felanoğulları derler felan

    3 ilim, üç tane kitap okuyunca aslında bilmediği şeylerin ne kadar çok olduğunu anlaması gerekirken bu millet ne kadar da cahil felan

    4 seka, adam milletten asıcık seki olunca yaw bu milletin alayı gerisekalı felan halbu ki bak üç gün sonra allah verdiği sekayı bir alır ya kafayı yer ya da bunayıverir

    5 ibadet, adam daha üç gün olmuş namasa başlayalı etrafına bir bakar ula bunların alayı kafir şuna bak namas kılmıyorlar der

    6 makam/mevki, trafik pulisine yakalanır, sen benim kim olduğumu biliyon mu? he biliyos nolacak? ağa olsan ne yasar paşa olsan ne yasar ulan? ben işime gücüme bakıyom git işine gücüne bak!

    7 senginlik, bunun da tipik temsilcisi kuranda karundur, kendisine senginliğinle şımarma allah şımaranları sevmes deniliyor bu diyor ki bunlar bana ilmim sayesinde sekam bilgim sayesinde verildi diyor, halbuki nice seki insanlar beş kuruşsus cırmalayarak resil vasiyette dünyadan göçüyorlar, nice mallar da sengin olabiliyorlar, demek ki bu senginlik işi seka bağlantılı değil

    bunların haricinde insan kendine ösel kibir sebepleri de geliştirebilir, insanın kibirlenmesinin hiçbir geçerli masereti olamas, insan acsiyetini bilmelidir, allah rasulü kalbinde serre kadar kibir bulunan cennete giremes der, şeytan bir sefer kibirlenmiş allah onu cennetten kovmuş kıyamete kadar lanetlemiştir

    kibrin ilacı insan kendini sorda sokakta pislik içinde aç dolaşan hastalıklı uyus it gibi bilmelidir, hatta öyle bir itin kendisinden daha fasiletli üstün olduğunu düşünmelidir

    ulema her gördüğünü hısır her geceyi kadir bil demişlerdir, her gördüğü kişinin hısır olduğunu düşünebilme başarısını elde eden bir insan sanki hısır ile yolculuk ediyormuşcasına insanlardan ve olaylardan ilim tahsil etmeye başlar, hısırın ilmini alır

    kibirlenene kibirlenmek caisdir denmiştir, ama cais olsa da bence yersisdir, her büyükten daha bir büyük mutlaka bulunur, allahtan gayrı her büyük mutlaka birgün acis düşer, karşına kibirli bir adam çıkarsa sen ona karşı hiç kibirlenme adamın önünden çekil allah ona ondan daha kibirli birini musallat eder, allah kibirlenenleri hiç sevmes ve onları kibirlendikleri şeyden dolayı resil eder,

    kibirli insan aynen bir paratoner gibi bela ve musibetleri üserine çeker

    kibir karnı tok, sırtı pek olmaktan da kaynaklanır, böyle kimsenin kalbi katılaşır, etrafındaki insanların hayatlarını değersis görmeye başlar ascık aç kalsa kendinin ne mal olduğunu ne kadar acis olduğunu anlayıverir, ahlak mühimdir, ahlaklı müslümanın üserine her an nur yağar allah ona rahmet eder ve her an defterine sevap yasılır

     
  2. haksızsam haksızsın de

    aslında kendisi de haklı olup olmadığından emin değildir, hatta haklı olmadığı hususunda vicdanında rahatsıslık hissediyordur, aslında karşısındaki kişinin de kendisini onaylamadığını hissedince işte bunu söyler "haksıssam haksıssın de" böyle durumlarda karşısındaki de yapmacık samimiyetten usak cevaplar verir, bu soruyu soranlar genellikle o anın otoritesidirler ve kendilerinin teksip edilmeyeceklerini de bilirler, yani bu sösün asıl maksadı hadi beni yalanla da görelim bakalım ne oluyor! şeklindedir

     
  3. kadınların iltifattan hoşlanması

    bir çeşit ahlaksıslıktır, buna ucb denir kibirin arkadaşıdır ki kendini beğenme demektir, kendini beğenmiş kişiler sürekli kendileri övülsün isterler, yaptığı işler beğenilsin isterler, kadınlıkla da alakası yoktur, kadınlar daha sayıf karakterli olduklarından onlarda daha fasla görülür o kadar kendini bilen insan sorumluluk sahibidir, yapması gerkenleri ve hatta yapması gereken şeylerin en iyisini yapar, insanların kınamaları veya övmeleri onun tavrını değiştirmes