Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
bu tarz sorulardan sıkılan nihat hatipoğlu'nun cevabı.
adam biliyor şimdi biri hala kızıyla evlenmem doğru mu derken, diğeri teyze kızıyla diyecektir. olası soruları kesmek adına yapılan davranış.
neden tartışma konusu merak ettim. bundan abes bir durum yok ama art niyetli insanlar farklı anlama çekiyorsa, işte o zaman sorun var.
Evlilikte, Sayılanların analarının yasak, kendilerinin helal olması halidir. Nisa suresinde çok açık ifade vardir.
İnsan kuzeniyle nasil evlenebilir ki?
kardesle evlenmekten farksiz buldugumdur.
Akraba evlilikleri yanlistir bana göre. Saglikli nesiller icin, uzak durulmasi gerekendir.
Asagidaki ayettende anlasildigi uzere sadece muhammed e gecerli olan durum. ona tüm kuzenler serbest
Ahzab 50: Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Hz Muhammed peygamber olduğu gibi devrin ülke başkanıdır. Savaşlarda ölen, sahipsiz kalan, yetim ve öksüz kalan himaye etmesi ve koruması gereken kişiler ahzap 50 de belirtilmiş. Nikah olması kadınların başkaları tarafından taciz ve rahatsız edilmemeleri bilakis saygı görmeleri içindi. Bunu inançsız ve kâfirler İslama saldırı amaçlı çarpıtarak kullanır. Allah onlara daha çok okuyup anlama ve hidayet nasip etsin.
Ahzab 50 de belirtildigi gibi muhammed e serbest olan durum. Hatta bu yetim, dul, sözümona köle, hala kizi , amca kizi, gelin vs liste cok uzun neyse bunlar kendi aralarinda sorun yasamasin diye pat ahzab 51 gelmistir hemen. Hafsa olayindan sonra gelmesi de manidardir.
Ahzab 51
Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır.
Hatipoğlu nun kuzenler caiz derken gelinleri unuttuğu başlık. Yanlis anlasilmasin ama sadece muhammed e özel, o na gelin lerde serbest
Ahzab 37
Bir de hatırla o vakti ki, o kendisine hem Allah'ın nimet verdiği, hem de senin iyilik ettiğin kimseye: «Zevceni kendine sıkı tut ve Allah'tan kork!» diyordun da Allah'ın açığa çıkaracağı şeyi içinde gizliyor ve insanları sayıyordun. Oysa Allah, kendisini saymana daha layıktı. Sonra Zeyd o kadınla ilişiğini kestiğinde Biz onu seninle evlendirdik ki, evlatlıklarının ilişkilerini kestikleri eşlerini nikahlama hususunda müminlere bir darlık olmasın. Allah'ın emri fiile (pratiğe) çıkarılmış bulunuyor.
Yeni nesilde çok karşılaşmayacağımız bir durum. Tabi örf adetlere göre akraba harici kişilerle evlendirilmeyebiliyor. Benim açımdan kardeş gibi büyüdüğüm insanın eş yerine konulması utanç verici. Bu benim görüşüm. Kardeş gibi büyümeyenler, o hissiyatı kendilerinde buluyorlarsa zaten diyecek bir şey yok.
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |