Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
Soktrates'in tesadüf diye bir şey yoktur, her şeyin bir sebebi vardır düşüncesi.
Bir bakış açısıdır.
kimine tesadüf gelen şey başkası için belirli mantık çerçevesinde açıklanabilir şeylerdir.
Kime göre, neye göre yaklaşımına verilebilecek en güzel örnektir.
socrates'in yaşadığı dönemin etkileyici retoriklerinden biri olabilecek söz.
ancak günümüzde geçerliliği yok.
olsa daha mı güzel olurdu peki?
bilemeyiz,
kime göre neye göre?
kainatta tesadüf diye bir şeyin olmadığını kabul eden söz. socrates bile kabul etmiş ve bir çok filozof ya da bilim adamı, kuran-ı kerimde yazan şeyleri bir şekilde onaylıyor. islamiyetin ve kuran-ı kerim'in evrenselliğinden kaynaklanıyor, bütün bunlar. bize göre tesadüf yok, buna tevafuk deriz.
tarih gösteriyor ki bilimle dogmatizm ne zaman karşı karşıya gelse dogmatizm tümüyle yok olmasa da kanlar ve yaralar içinde ya da tümüyle ortadan kalkmasa da durdurulmuş bir halde kaybetmeye mahkum olmuştur.
bunun Türkiye'deki tüm tartışmalarda kullanılabileceği aşikardır. neden? çünkü bir bilim geleneği yok. bilimsel bir tartışma sürmüyor (yani bilim, bilime karşı) onun yerinde din, bilime karşı şeklinde sürüyor.
tesadüf konusuna gelecek olursak, sokrates'in yanında einstein'ın da "tanrı zar atmaz" minvalinde bir deyişi vardır. bu konu nereden gelmektedir? evrenin hesaplanabilir olup olmamasından... bu iki yaklaşım bilim çerçevesinde değerlendirilir. ancak bu tartışmaya din alanyazınından bir dayanakla girmeye kalkarsanız o zaman dogmatizm yapıyorsunuz demektir. bugün kuantum fiziğindeki ilerlemeler atomaltı düzeyde hiçbir şeyin hesaplanabilir ve öngörülebilir olmadığını göstermektedir.
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |