Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

film kalıpları

paylaş araştır

 

  1. Radyodan ya da oto teybinden yayılan, ortamla hiç ilgisi olmayan neşeli şarkı. ( Kaza olmuş herkes ölmüştür ya da ortam sefalet içindedir )

    Bulutların üzerinden filmin geçtiği bölgeye doğru iniş hareketi.

    İzleyicinin evin her odasını geçişlerle takip edebilmesi ama oyuncuların bundan haberinin olmaması.

    her gerilim filminde mutlaka abuk sabuk kararlar alan bir aptalın bulunması. Bu aptalın bir de ona uyan bir iki arkadaşının olması.

    Filmlerde ilk ölenin gözlüklü ve şişman olması.

    Hatta yeni moda bu tarz gerilim filmlerinde gözlüklü ve şişmanın " İlk ben mi öleceğim?" diye sorması.

    Şüpheli görüntülerin ya da seslerin geldiği yere doğru oyuncuların mutlaka bir seğirtmesi.

    Son zamanlarda çokça kullanılan kurgu hareketleri. Zamandaki sıçramalar, zamanda ileri geri gitmeler.

    Uzayda geçen filmlerdeki nostaljik unsurlar. Marvel'ın denediği her renkten, her boydan, her

    şekilden insanın oynatılıp sadece "mükemmel görünümlü oyuncuların" oynatılmadığı filmler.

    Kendini özdeşleştireceğin bir kahramanı bulunmayan çok kahramanlı filmler.

    ortamda canlı müzik icra eden birileri varsa sahneye mutlaka oralardan giriş yapmak

    Aksiyon sahnesi adı verilen doldurma sahneleri ( Hızlandırıp geçme ya da beş dakika kafa dinlendirme sahneleri )

    Sakin Amerikan mahallesinin sıra dışı delisi ya da gizemli evi.

    Sisteminden bezmiş polis-dedektif ve yardımcısı.

    Pizza yiyip bilgisayar başından kalkmayan, baş kahramanın kankası, sorun çözücü.

    Güvenlik kabininde uyuklayan ya da donat yiyen polis-güvenlik görevlisi.

    Filmde kullanılan silahın ( bıçak, tüfek vs. ) bir anlığına da olsa seyircinin gözüne sokulması.

     
  2. Baş kahraman kafayı bir konuya takmıştır.

    Bu konu çok önemlidir ve tüm insanlığı etkileyecek bilimsel içerikli bir konudur.

    Kahraman çok alakasız bir yerde sıradan bir işle uğraşırken ya da tabiatın bir köşesindeyken basit bir doğa olayı ya da fizik kuralına rastlar.

    Ya da yanında konuşan biri havadan sudan konuşurken kahramanımıza bir ilham gelir ve kahraman birdenbire bir aydınlanma yaşar.

    Ondan sonra atölyesine, enstitüsüne, okuluna, garajına doğru koşmaya başlar.

    Artık olaylar zincirleme olarak gelişecektir.

     
  3. Çoluklu çocuklu aile şehirden kırsal kesimde eski, köhne bir eve taşınır. Etrafta ya kimse yoktur ya da garip gözlerle bakan tek tük esrarengiz komşular vardır. Evde geçirilen bir kaç geceden sonra, evin küçük çocuklarından biri evde önceden yaşayan aileden evi terk edememiş ruhlarla iletişime geçer, evde kimse çocuğun bu halini anlamaz ya da çocuk anlatsa da çocuktur, hayal görüyordur der geçerler. Ta ki filmin sonunda bütün aile evde yaşayan hayaletleri fark edip evden kaçmaya çalışıncaya kadar, bu sırada aile fertlerinden bir kaç kayıp da yaşanabilir. Genelde bu tarz filmler, eve taşınan yeni bir aile görüntüsü ile sonlanır. Yani maşallah hayaletler hiç boş kalmazlar, eğlenecek birilerini muhakkak bulurlar. Bu konu ile çekilmiş sırf kendim en yüz film izlemişimdir, bir de eminim hala izlemediklerim vardır. Bence film sektörü artık yeni bir konu bulmalı kendine, özellikle benim gibi korku filmi severler için. Çünkü bu tarz klişeye dönmüş filmler seyircide korku yerine komedi etkisi yaratıyor.

     
  4. Türk filmlerinin ve dizilerinin değişmezi

    zengin oğlan - fakir kız.

    bu tutmazsa fakir oğlan- zengin kız

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.