Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
müzik kültürümüzün bir parçası olup özellikle doğu yöresindeki vatandaşlarımızın seslerinin daha güzel olması sebebiyle çok daha güzel şekilde seslendirdikleri müzik türüdür.
arada çekilen zılgıtların da bayanlardan sesleri buna yatkın olanlar tarafından yapılan ve türküdeki o duygu yoğunluğunu daha da arttıran ara ses efektidir.
hele bir de mikrofonu sallama hareketi vardır ki ara gaz vermeye benzer..
hele benim başı karlı dağlarım.
gurbet elde ah çekerek ağlarım.
bu uzun havanın aslı var mıdır, Gerçekten uzun hava mıdır bilmiyorum.
Beyoğlu Beyoğlu'yu izlerken bunu da uzun hava olarak dinliyorduk.
İşin ilginç tarafı ne zaman sela okunsa aslında bu uzun havanın da sela gibi okunmuş olduğunu fark ediyorum.
Aynı etki Müslüm Gürses'in bazı şarkılarında da var.
Yöresine, ezgisine, hikâyesine göre çeşit çeşit enstrümanla çalınan ve söylenen bir halk müziği türü.
Serbest söylendiği için yorum farkı çoktur. Bu yüzden genelde ilk çalan/söyleyenin yorumu beğenilir.
Ayrılık, gurbet, hastalık ve ölümlere yakılan ağıtlar...uzun havaların beslendiği duygu pınarları bunlardır.
Kulaklarda ve gönüllerde iz bırakmayı başarmış en usta yorumcular ise -bana göre- neriman altında tüfekçi, ümit tokcan, Aysun gültekin, Musa Eroğlu, emel taşçıoğlu ve mükerrem Kemertaş'tır.
Fakat Bozlak bambaşka bir gezegen olduğu için uzun hava başlığında hiç değinmediğim için neşet Ertaş, hacı taşan, çekiç ali, seyit çevik ve ozanların ulusu Muharrem ertaş'ın adlarını niye anmadığım bilinsin isterim.
rahmetli müzeyyen senar'ın ormancı şarkısını icra ederken giriş kısmındaki söyledikleri uzun hava ise en beğendiğim. değilse de kısa hava sayalım ama beğenmemi azaltmaz.
belki konuya hakim olamadım şimdi, muhakkak geniş müzik yelpazemde bir kanadı uzun hava dolduruyordur.
nedense kazancı bedih de geldi aklıma.
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |