Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
son zamanlarda sen sünnisin,alevisin,çarkezsin,arnavutsun,yörüksün gibi, insan ayıran tiplerin yaptığı insana önce insan olduğu için saygı duyması gerektiğini düşündüğüm durumdur.
Tarih boyunca dökülen kanların sebebidir.
Hicbir savas yoktur ki altindan din cikmasin, mezhep cikmasin , irkcilik cikmasin.
Aman bosver, hepsinin sebebi atayizler
dinin asli kaynağını (kuran-ı kerim) baz alacak olarak savunulacak tarafı olmayan durumdur. hiç laf kalabalığına gerek yoktur. islam içinde bir yorum tarzı çıkararak (mezhep) bu durumla kendini tanımlamak islamla bağdaşamaz.
Yurdum insanının en kolay yorum yaptığı konudur. Ya din ya spor. İkisi de uzmanlık istemeyen belgesi olmayan köprüaltı sözleri ile içi doldurulur konulardır.
...
Allah sözlerinde mezhepten bahis yoktur, ırk ve kavimcilik de yoktur. Üstünlük takvadadır.
...
İlahi anlamda bunlar biliniyorsa, mezhep ayrımı yapan da kalleşlik peşindedir.
Yok kardeşim ne mezhebi, hangi peygamberin tarihinde mezhep savaşı var? Siyer~i nebi de var mi?
...
Safsata, heleki sonradan çıkan ve kendini mezhep sananlar da memleketin başına bela...
evet neden bu kadar mezhep var bi alıntı ile cevap verelim:
Eğer desen:Hak bir olur nasıl böyle dört ve oniki mezhebin muhtelif ahkamları hak 0labilir?
Elcevap:Bir su beş muhtelif mizaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır şöyleki: birisine hastalığının mizacına göre su ilaçtır tıbben vaciptir diğer birisine , hastalığı için zehir gibi muzırdır, tıbben ona haramdır. diğer birisine az zarar verir tıbben ona mekruhtur. diğer birisine zararsız menfaat verir tıbben ona sünnettir . diğer birisine ne zarardır ne menfaattir afiyetle içsin tıbben ona mübahtır.
işte hak burada taaddüd etti .beşide haktır sen diyebilirmisin su yalnız ilaçtır yalnız vaciptir başka hükmü yoktur
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |