Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

selerdo

Bu üye Yazar

Bu üyenin profil sayfasına git

559 entry 209 konu hiç puanı yok
26.04.2016 10:15 son işlem tarihi takip etme takip et

kahraman tazeoğlu

ortada bu kadar şair varken neden şiir yok diye sorarım bazen. bir cemal süreya'yı arar gözlerim, bir yahya kemal'i orhan veli'yi... edip cansever ne yapar acaba şimdi diye sorar, sezai karakoç'a uzun ömürler dilerim. cahit zarifoğlu abim ne kadar erken gittin. erdemli şair erdem bayazıt, nerede şimdi... çok mu uzaklarda çok mu... hayır aslında yaşayan bir edebiyat atlası bırakıp gitti niceleri, sorun biraz da okur sorunu... kaliteden taviz vermek, her çiçekle böceği bir araya getireni şair bellemek, bu değil aslında edebiyatımızın hali pür melali. gerçek okurlar da var kıyılarda köşelerde. sosyal medyadan beslenmeyen evrensel kökleriyle hakiki edebiyatımızı zihinlerine nakşeden hakiki okurlarımız var. bir rüzgarda göğe yükselip yerlerde gazel olacak çınar yapraklarının gökte şık durmasına bakmayın, rüzgarlar gelir geçer, çınarlar yerinde durur. yaprak hışırtısı değil göğün mihenk taşlarıdır onlar.

her okuduğunuzda dile gelir, her tanıdığınızda ufkunuzu daha da açarlar. referansınız yapraklar değil çınarlar olsun ki savrulmayasınız!!!

Şiirden ekmek yiyen bir isimdir.

12.04.2016 09:10
  1. insanların sevgiye muhtaç olması

    bazılarının çatışma seven ruh hali bu önermenin hem istisnası hem de paradoksu olsa da sevginin genel bir ihtiyaç olduğunu söylemek mümkündür. sevgi ruhlara gıda, günlere güneştir. yokluğunda yaşanan stres varlığında keyifli geçen zamanlara döner. sevgi insanlar arasındaki bağdır. bu bağ çıkarsız ve samimi bir bağdır.

     
  2. kiliselerde yaşanan çocuk tecavüzleri

    sapık ruh halinden yola çıkarak dinleri kötüleme eylemidir. kötü olan kilise ya da camide taciz olması değil kötü olan tacizin kendisidir. isterse diskoda barda olsun kimsenin kimseyi taciz etmeye hakkı yoktur. tacizcinin din adamı olmasıyla sıradan bir vatandaş olması arasında da pek fark görmemek lazım. taciz bir ruhsal problemdir. bazıları mesleklerinin gereği gibi davranırlarken birileri de mesleği bir maske gibi kullanarak tabiatlarının gereği gibi davranırlar. hiçbir din için sapıkça bir olaydan yola çıkarak siyasi sonuçlar üretmek doğru bir davranış olmamalı. kişilerin hataları kendilerini bağlar, ne herhangi bir din ne de ideoloji böyle bir sapkınlığın sebebi ya da sonucu gibi gösterilmemelidir.

     
  3. erkeklerin saç boyatması

    doğru renkle insanı birkaç yaş gençleştirecek olan bakımdır. neticede boyayınca ağarmadan önceki haline geliyorsa bu hoşgörüyle karşılanır ve yakışır da... ancak boya saçların beyazlaşma sürecini öne almaz mı buradaki asıl soru bu olmalı.

     
  4. haydi abbas vakit tamam

    türküleşmiş bir cahit sıtkı tarancı şiiridir. insanlar bir yerde vakitleri dolduğunda da bazen, haydi abbas vakit tamam, diye hafif mizahi işlerinin bittiğini ve artık gitmeleri gerektiğini izah ederler. yolcudur abbas bağlasan durmaz, ifadesi de mevcuttur.

     
  5. yaş tahtaya basmamak

    tehlikeli durumlardan sıyrılmayı iyi bilmek, kendini kurtarmak, garantici davranmak, kurnazlık gibi anlamları olan deyimdir.