Türkiye'nin memur portalı |
Oturum aç Üye ol Parolamı unuttum |
yönetmenlik kariyerine Cüneyt Arkın'ın aksiyon filmleriyle başlayan ve daha sonra absürt komediye yönelerek bu alanda muazzam örnekler veren yetenekli yönetmen.
komedilerindeki rollere bulduğu lakaplar oldukça yaratıcıdır; ayı abbas, amorti kazım, pezevenk malik, Marmara kazım, gardırop fuat gibi.
tarihi fantastik filmlerle adını duyuran yönetmen. Cüneyt arkınla beraber güzel işler çıkarmışsa da 80 dönemi siyasi gerilimler yüzünden tarihi filmlerden uzaklaşmak zorunda kalmış, Kemal sunalla beraber komediye yönelmiştir.
Kemal sunalı ertem eğilmez keşfetmişse de yıldızını parlatan natuk abimiz olmuştur. Türk sineması natuk abimiz sayesinde yeni çekim teknikleri kazanmıştır. hareketli çekimleri filmlerine dinamizm katmıştır. ayrıca bolca da yakınçekim close up'ları vardır.aniden şabanın sırıtan suratını yakın çekim görürüz.
tüm komedilerinde absürd detaylara fazlaca yer vermiştir. dik gelen para sayesinde kurtulmalar, ayağındaki nasır yüzünden mafya babasını kuzuya çevirmeler, elinde bomba patladığı halde ölmeyen insanlar, gerzek şabanda karakterin adının Osman olması, dinamit lokumunu yemeler ve daha onlarcası... yan karakterler de absürd isimlere sahiptir gardırop Fuat, Arap Hamdi, kız ismet, dikiştutmaz sabri... bu absürd detayların bir çoğu ince espriler bir kaç farklı gönderme içerir. diyaloglar, olay örgüsü, karakterler hepsi birbirinden absürddür. bu absürdlüğün içi e kendi adaletini yerleştirmiştir natuk abimiz. kazanan her zaman güçsüzler olmuştur.
İletişim | Künye | Reklam | Sitene ekle © 2024 MN Yazılım |