Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

ajdarin kon kon sarkisinin yapisalci bir analizi

paylaş araştır

 

  1. Ajdarin sanatsal uretimlerine yapisalcilik ekolunden bakmaktir..

    Kon kon sarkisi herseyden once belli bir kafada dinlenmesi gereken bir sarki.oyle ayik kafayla dinlediginizde hersey sacma gelir.zaten ajdari farkli kilanda bu..ajdar siirsel uretiminin ozumsenmesi icin biraz caba bekler dinleyiciden..ancak bu hic de kolay degil...siradanmis gibi duran sozlerin ardindaki anlamlari kesfettikce ajdarin o karmasik ve bir o kadar etkileyici felsefesiyle karsilasirsiniz..

     
  2. Ajdarin elitist seckinci bir tavrindan ziyade halkci tutumu onu diger sairlerden ayirir..aslinda ajdar tipki bir komur gibi gorunur ancak elmas da ozunde komurdur..onu elmas olarak gorecek gozler ancak degerini bilir

    Kon kon kon ...ilk isaret fisegini verir ajdar bu dizede .ayaklarinizi yere saglam basin derken hayal kurarak fazla ucmayin der adeta uyarir takipcisini

     
  3. Allah allah papua yeni gine'dede bir ajdar var da sevgili yazarımız acep onun içsel çözümlemelerine binaen farklı dışavurumsal izdüşümlerini mi tahlil etti acaba diye insanı çıkmaza soktuğu konudur.cevabı duymaya ise bu tertemiz dimağlar henüz hazır değildir.

     
  4. Asksiz cok agirdim..dizesi bir tokat gibi iner sevgiden anlamayan bunye sahiplerine..

    Hem de ton ton ..

    Ne milyar yeterdi ne de trilyon

    Ne sen tasirdin beni ne de kamyon

    Burada ask ve milyarlari yan yana getirdiginde gunumuzde artik askin da parayla satin alindigi bir meta haline getirildigini adeta haykirir..

    Bir isyan dalgasini baslatir ruhumuzda ajdarin bu dizeleri

     
  5. benim de bir iki kelam etme hissiyatı duyduğum mevzudur.

    çok muhterem musiki sanatçısı ajdar eserine kon kon kon kon aşka kon diye giriş yaparken aşkı çiçeğe hitap ettiği şahsı ise arıya benzetmiş olmalıdır. bu emrin yerine getirilmesi suretiyle yani konma fiiliyatıyla ortaya muhakkak ki bal gibi bir şifa çıkacaktır.

    daha sonra 'bülbülün güle küsmesini' çok derinden ve az lafla ifade etmek için bu defa don don don don aşka don gibi pek edebi ifadeler kullanarak dinleyicilerin bir manada akli melekelerini dondurmayı amaç edinmiştir.

    Seni sevdim en son/Sınava soksan beni on alırım on/On alırım on on on

    demektedir ajdar. ey son sevdiğim,bak. beni imtihan etsen aklım o kadar başımdan giti ki on alırım, yani biliyorsun bir sınav yüz üzerinden hesaplanır. ben adımı yazar çıkar 'on alırım be on!' demektedir ki bizi burada ters köşe yapmaktadır.

    devamında 'Aşksız çok ağırdım ,Hem de ton ton' diyerek aşkına 'bak aşk yokken semiz bir canlıydım, senin aşkın yüzünden tondan ona indim donum neredeyse düşecek belimden o derece zayıfladım. ey yar, gel artık etme eyleme' demekle bizlerin de gözünden iki damla yaşı akıtmaktadır.

    eserin son kısmında ise gerçek darbeyi vurmaktadır ajdar.

    Ne milyar yeterdi ne de trilyon/NE SEN TAŞIRDIN BENİ NEDE KAMYON

    tamam ben fakir oğlanım sen zengin kızsın. baban da ayrılalım diye para önerdi bana ancak yani senin aşkını satın almaya ne milyar ne de trilyon yeter (eski parayla bunlar hemen tele mi demeyin) sonra da olayı kamyonla ilişkilendirerek aslnşdkbpfbpeknşfldhnfşddvegergk evet öyle işte.

    ve son düzlükteyiz

    Seni sevdim tanrıma şükür en son

    burada sevdiğinin son olduğunu bir kez daha vurgulayarak ne kadar önemli olduğunu ve gönlünde artık kimseye yer olmadığını tanrısına da şükrünü sunarak dile getirir ajdar...

    Hafiflendim uçtum gittim Kon Kon

    burada arıya dönüş vardır. yani, saf arı bir aşkın ancak arının çiçeğe konmasıyla hasıl olabileceğini eser bitmeden bir kez daha vurur yüzümüze.

    Şu kalbim sanki kuş sanki balon/Şu kalbim sanki kuş sanki balon

    bu kısacık cümlede öyle derin girmiştir ki ajdar. bakın, kalbini kuşa benzeterek gülüne uçmayı amaçlayan bir yavru canlıyı betimler. balonun hem uçabilme hem de şişebilme özelliğini kullanarak da bir taşla iki kuş vuruyorum diye bize de nazire yapmaktadır ve deyimde de tespit ettiğimiz kuş kavramının kendi mısrasında da geçiyor olması ancak ilimde derinleşenlerin tespit edebileceği bir husus demektedir. evet, kalbi artık duracak gibidir. toplar damarlardan gelen kan kalbe öyle yığılmıştır ki kalp kanı pompalamayınca doğal olarak şişecektir, balon gibi!

     
  6. Kalbime kimse giremez

    Degildir salon...

    iliskilerimizi cok cabuk tukettigimizin ve kalbimize giren cikanin haddi hesabinin olmadigini ifade ederek yapar elestirisini

    Sanki balkon birakmam seni

    Ister balon ister limon

    ..

    Ajdarin siir karakterini belli eden bir renk olan sari burda da karsimiza cikar..cikita muzun sari rengiyle dikkatimizi cekmeye calisirken burda da limonun sarisiyla dikkatleri uzerine cekmeyi bir cambaz edasiyla basarir

    .

    Cikita muz..nane nane..ve limon

    Butuncul bir felsefenin isaretleridir.

    Saglikli beslenmeye verdigi onemi bir sair bir feylesof daha nasil anlatabilir..

    Vejeteryan beslenmenin onemi bir felsefede daha nasil ifade edilebilir..

    Ajdar bizi bu sorularla dusundururken bunu gayet siradanmis gibi yapar..

    Baudrillard icin ajdar yuzyilin aydinligidir..bir umuttur karanlik dunyamizda

     
  7. geçmişte sadece bir kez dinlediğim bir şarkının içinde neler barındırdığını öğrendiğim konu.

    daha da dinler miyim? yok dinlemem. bizim için yani toplum için değil, sanat için yapıldığı çok bariz görünüyor üstteki entrylerden.

     
  8. üstteki entrylerden yola çıkılınca ancak kitap yazılarak yeterli bir yapısal analiz edilebileceği kanısı oluştu. öyle bin, iki bin kelime asla kafi değil.

     
  9. yapısalcı analiz: tam kafiye.

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.