Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

herşey zıddıyla kaimdir

paylaş araştır

 

  1. yaratılmış olan herşey zıddıyla idrak edilebilir,değer bulur,kimliğini gösterir,anlam kazanır demektir,kötülük olmasa iyiliğin,çirkinlik olmasa güzelliğin,siyah olmasa beyazın değeri ederi bilinemez.

     
  2. ''ve min külli şey'in halakna zevceynî leallekûm tezekkerûne.''zâriyat suresi-49.ayette (ve herşeyden biz yaratık ikili,çift umulur ki böylece siz tezekkür edersiniz,öğüt alır düşünürsünüz)Allah'ın gerçeklere ulaşabilmemiz için gerçekleri görebilmemiz için herşeyi zıddıyla kaim ettiği beyan edilir.

     
  3. doğru olan bir önermedir, zira insan varlıkların hikmetine kıyas yoluyla vakıf olabilir.

    mesela sıcak soğuğun derecelerini anlamamız için gereken bir veridir. soğukluk olmasaydı sıcaklığı da idrak edemeyecektik. aynı durum karanlık-aydınlık, hastalık-sıhhat, fakirlik-zenginlik gibi birbirinin zıttı tüm kavramlar için de geçerlidir.

    ancak kainatta yokluk kavramı mutlak yokluktan ziyade sadece görecelidir. biz bir şeye yok derken aslında onun başka bir forma geçtiğini/dönüştüğünü ifade etmiş oluruz. örneğin bir insan öldüğü zaman artık aramızda yoktur ancak bu o kişinin mutlak manada yok olduğu anlamına gelmez. hala vücudunu oluşturan taneciklerin dünyada bizimle birlikte var olmasıyla birlikte ruhu da başka bir alemde var olmaya devam etmektedir.

    allah yokluğu da böyle göreceli bir şekilde var etmemiş olsaydı yani yokluk tam manasıyla mutlak bir şekilde var olsaydı o zaman bizler de kıyas yaparak bile varlığın ne olduğunu anlayamayacak ve değerini idrak edemeyecektik.

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.