Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

ajdar felsefesi ve cikita muza yapisalci bir bakis

paylaş araştır

 

  1. Ajdarin ortaya koydugu sanatsal uretime yapisalcilik okulundan bakmaktir..

    Surup gibiyim surup diyerek ajdar kendi felsefesinin topluma bir ilac gibi geleceginin mujdesini en basinda verir.

    Her derde deva sifasin sifa diyerek bunu pekistirir.

    Saka degil iste surup diyerek kendi felsefesine isaret eder.

    Hemen ardindan gelen krizlere girme benii unutup diyerek adeta uyarir kendi toplumunu

    Bu uyariyi dikkate almayan bireylerin ve toplumun siyasi sosyal ve kulturel krizlere girecegini adeta dimagimiza cakar.

    Grup olalim grup diyerek orgutlenmenin onemini belirtir ve krizden cikisin recetesini verir adeta..

    Optum seni sap sup onun ne kadar halkci oldugunu ve kendi insanina olan sevgisini belirtir..

    Gizli gizli gelme

    Ben hudut sen haydut dizeleri ise insanligin onune konmus bir klavuzdur adeta...

    Gizli faaliyetlerden bir sonuc alinamayyacaginin toplumun butun kesimlerinin acik bir siyaset izlemesini tavsiye eder

     
  2. Derinlemesine bir incelemedir..

    Ajdarin felsefesi nihat doganin otekilestirici felsefesinden uzaktir insancildir..

    Grup olalim demesi birlikten beraberlikten yana oldugunu gosterir..

    acik anlaminin yaninda kapali ve coklu anlamlari olan sarki sozlerini hic usenmeden yaziyorum

    Surup gibiyim surup

    Turp gibiyim turp

    Ben ates sen barut

    Optum seni sap sup

    Saaapp suuup

    Saka degil iste surup

    Krizlere girme beni unutup

    Ben hudut sen haydut

    Gizli gizli gelme

    Her derde deva

    Sifasin sifa

    Cok cektim cefa

    Vitamini havuz

    Ben gubre sen muz

     
  3. Ajdar felsefesini uretirken elitist ve jakoben bir tavir sergilemez..tepeden bakmaz halkina...

    Cikita muz orneginde oldugu gibi felsefesini halkin diliyle konusarak aktarir...

    Muzun sari rengini kullanarak dikkat ceker tipki sari taksilerin dikkatimizi cekmesi gibi..

    Cikita muz diyerek omrunde cikita muz yemeyen ezilen sinifin acisini haykirir adeta...

    Baudrillarda gore ajdar felsefede yeni bir umut yeni bir sanstir

     
  4. klibiyle birlikte ele alınmadan kesinlikle eksik kalacak değerlendirmedir.

    https://www.youtube.com/watch?v=4cL6m68tzI0

    klibine afrika kabilelerinin tam tam müziklerini anımsatan bir tınıyla giriş yapar ajdar. ilk 20 saniyedeki belki de en önemli kısım şarkıya da tema olan muzu kavrayışıdır. muzu bir eliyle dikine yükseltirken diğeriyle kabuğunu sıvazlaması 'sizin iki elinizle doğrultamadığınızı ben tek elle yapıyorum' diyerek halk içindeki tecrübesiz ergenlere ders vermektedir.

    hemen ardından şurup gibiyim şurup derken tüm bedenini ve benliğini ifade edecek şekilde ellerini geniş bir alanda dolaştırırken ihtiyacı olanlar şifa olabileceğini belirtir. ilk defa turp gibiyim turp turp derken dikkatleri çektiği bölge ve ikinci defa deyişinde sol kolunu dirsekten hafifçe kırarak oluşturduğu şekille bir manada bazı güçlerine vurgu yapmaktadır. burada şarkı muz iken turp gibi sert bir 'meyve' seçilmiş olması da mühimdir.

    hemen ardından müziğin ahengiyle dans ederken Ben ateş sen barut/öptüm seni şap şup/Şaaapp Şuuup deyip son kelimenin bitişiyle yanındaki hatunun yanağına öyle bir öpücük kondurur ki burada şefkatini görmemek mümkün değildir. ardından da ha şaaaap, ha şuuuup derken de yani sen istesen de istemesen de ben her türlü istediğimi alırım demektedir. zaten süper değil, hiper bir pop starından da bunu beklememek abes kaçardı.

    sonrasında beklenen darbeyi sözleriyle ve bunu ifade edişiyle vurmaktadır. şaka değil işte şurup derken kendisini gösterir. ozanlık yönünü kullanarak topluma 'devanız benim' demektedir. 'krizlere girme beni unutup' derken yani kriz zaten bizi teğet geçti hamdolsun, pardon karıştı biraz. evet 'grup olalım grup' derken biri sağında biri solunda olmak üzere ekranda iki güzel insanla belirir ajdar. artık bir! olmanın, iri! olmanın ve diri! olmanın önemini vurgulayacak şekilde hafifçe hem sağa hem sola yönelir. bizde ayrı gayrı yok, sağ yok sol yok her tarafa eşitiz der bir manada.

    ben hudut sen haydut/gizli gizli gelme/her derde deva/sifasin sifa/cok cektim cefa/vitamini havuz/ben gübre sen muz

    ahhh muz gibiyim muz muz/ohhh muz gibiyim muz muz/cikita muz cikita muz

    evet ben gübre derken kendine bakmakta ve ilk kez doğru bir tespit yapmaktadır. sen muz derken yine yanındaki hatuna bakmakta ve muzun kalitesine bakınca yine doğru bir tespit yapmaktadır. muz gibiyim muz muz derken tepeden tırnağa kendini sergilerken hıyar olduğunu unutmuşcasına hareket etmektedir.

    beklenen an gelmektedir. çikita muz diye tekrar ederken muzu karşısındaki insanın ağzına götürmektedir. o insanın da gözlerini hafifçe kısarak bir el kafada verileni ağzına kabulü bir lokma da olsa paylaşmaya vurgu yapmasıyla beraber senden gelenin başımın üstünde yeri var gerekirse gözü kapalı bile alırım demekte ve güvene işaret etmektedir.

    klibin sonlarına doğru ok gibiyim ok ok ohh derken okun ince olmasına rağmen sertliğini ve dikliğini kast ederek kendisinin de ince olduğu kadar sert oluşuna ve dik duruşuna vurgu yapmaktadır. ok gibiyim ok ok, yok gibiyim yok yok dedikten sonra bir türlü beklenen kelimeyi tekrar etmemekte olsa da bize yine 'doğru dedin ajdar, aynen öylesin' dedirtmektedir. ancak buna daha önce gübre olgusuyla zaten temas etmişti.

    ayrıca, bu eserin fikrinin geçen hafta vefat eden erol Büyükburç'a ait olduğunu da belirtmekte fayda var.

     
  5. birkaç yıl önce ortalığı kasıp kavuran cikita muz şarkısıyla tanıdığımız ajdar adlı insanın ortaya koyduğu ürüne halkımızın temayül göstermesi, onu beğenmesi ve kültürümüzden bir parça yapmasıdır.

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.