Türkiye'nin memur portalı

Oturum aç Oturum aç Üye ol Üye ol Parolamı unuttum Parolamı unuttum

yeni anayasada laiklik olmamalıdır

paylaş araştır

 

  1. Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı İsmail Kahraman'ın beyanatı.

    laikliğin dünya'da sadece irlanda, fransa ve türkiye anayasalarında yer aldığını ifade ediyor ve laikliği herkesin kendine göre yorumladığını belirtiyor.

    türkiye'de doğan bir birey islami kurallara göre mesela kulağına ezan okunarak doğuyor ancak isviçre anayasası'na göre yaşıyor, Alman Ticaret Kanunu'na göre ticaret yapıyor, İtalya Ceza Kanunu'na tabi oluyor ancak ölünce de yine musalla taşına getirilerek islami usülllere göre defnediliyor diyor.

    yani kısaca diyor ki, yeni anayasa islami hükümlere göre şekillensin.

     
  2. "yeni anayasa tamamen kişisel isteklere göre şekillenmelidir. din temelli bir anayasayı bizim bünyemiz kaldırmaz. siz yapın ortaya karışık bi şey biz koyun gibi onu da kabul ederiz.

    cepler, statüler, egolar....

    ne varda şişirilecek ne varsa hepsine ok deriz biz." diyerek tam destek verdiğim doğru tespittir.

     
    (Bkz: her boyayı boyadık)(Bkz: bırakınız yapsınlar,bırakınız geçsinler)(Bkz: kafan güzelmiş canım güle güle kullan)
  3. Türkiye' nin neden yeni bir anayasa ihtiyaci olmadığının beyanı. Yeni Anayasa ve başkanlık sistemi suni gundemdir ve ikisine de gerek yok. Referanduma gelse ikisi de hayiri yer. Şu siyasilerin bize oy verenler artik bizim koyunumuzdur, her sürdüğümüz yere gider mantığı değişmedi gitti arkadaş. Yeni anayasa ve başkanlık sistemine hayir.

     
  4. Anti islamcıların entrylerini merakla beklediğim başlık.

     
  5. suni gündem yaratılmaya çalışıldığını düşündüğüm ifadedir.

     
  6. Desteklemedigim baslik.

    Secimle devrilmeyenler kendi bindigi dali kesecek. Ya darbe olur yavic savas

     
  7. Kadına dayak serbest mi olacak yeni anayasada mesela diye sordurtan baslık.

    Misal kadına kafa göz dalıyon, niye dövdün diyene nisa34 diyon. Yok böyle bi dokunulmazlık. Direk yukardan torpillisin

     
  8. Bu anayasa anti demokratik filan diyenlerin bazen anayasadan habersiz ezbere konuştuğu kanaati oluşur bende. Ve ışte bu gereksizligin vardığı en absürd noktalardan biri de bu sozdur. Şimdi lütfen anayasa'nin ilk 10 maddesini açıp okuyun. Bunlarin değişmesi gereken hangi yönü var.

    Devletin yönetim şekli mi, baskenti mi istiklal marşı mi, sosyal ve hukuk devleti yapisi mi, ırk, din, mezhep gözetmeksizin herkesin eşit vatandaş olduğu maddesi mi, vatanin bölünmez bütünlüğü mü... ne, hangi madde öyle ultra darbeci, askerci bilmem neci... egemenliğin kayıtsız şartsız milletin olduğu da aynen anayasa hukmudur. Öyleyse ne?

    Dolayisiyla bu anayasa ve bu sistemle 14 yildir tek başına iktidar olma hakki kazanan bir parti, artik bu anayasa olmuyor diyorsa bence artik kendisi olmuyordur. Zamani geldiginde de millet yol verir.dolayisiyla bu söz de suni gündem mahsulü bir sözdür. Ve Turkiye bir an önce bu başkanlık, anayasa bilmem ne gibi suni gundemlerden kurtulmalidir. Yoksa bunu dayatanlardan kurutulma günü geldiginde gereği neyse o yapilir.

    Bir kez daha yeni anayasa ve başkanlık sistemine hayir. Başkanlık sistemine geçmeden önce çukur ve barikat olarak sahada hissedilen büyük sehir yasasının nasıl bir yaraya merhem olduğunu, neyi çözdüğünü aciklayin önce. Hadi isinize.

     
  9. İslami anayasanın ,laik anayasa ile kıyaslanmasına ilişkin bir yorum EKLENEBİLECEK BAŞLIKTIR.

    Siz anayasadaki laiklik maddesiyle her dine eşit mesafede olmak mı istiyorsunuz alın size islam anayasası

    Madde 16:

    a-Dinde zorlama yoktur

    b-Gayrimüslim azınlıkların dini ayinlerini yapmak hakları mevcuttur

    c-Azınlıkların ahval_i şahsiyesi hususunda kendi dini hükümleri geçerlidir,Ancak kendileri İslam Hukukunun tatbikini isterlerse şer'i hükümlere tabi olurlar Bakara 256,Kafirun 6, Maide 42-43-47-48-164

    Şura 38, Maide 2

    Eğer islam anayasasında bu maddeler mevcutken birileri sırf devletin dini islam maddesini kaldırıp kamu alanlarından okuldan toplumdan dini kaldırmaya çalışıyorsa amacı başkadır yoksa islam zaten bütün dinlere saygılıydı laiklik gelene kadar gayrimüslimler zulüm mü görüyordu...

     
Entry yazmanız için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için tıklayın, üye iseniz lütfen oturum açın.